Hur mycket tillbaka avboka icke-återbetalbar SAS

Jag har aldrig testat att avboka en biljett hos SAS som inte är avbokningsbar, men snart är det eventuellt aktuellt och hade velat förstå bättre vad man får tillbaka. Bonusfråga är inom vilken tidsperiod man kan avboka?

Nedanstående är specifikationen från kvittot på biljetten. Ungdomsbiljett inrikes.

Fare24.00Taxes, Fees, Other Charges238.00 SEKDomestic/International Fees115.00 SEKVAT 6%23.00 SEKTicket Amount:400.00 SEKTotal Amount:400.00 SEK
Domestic/International fees are non-refundable for non-refundable fares.

Den information som finns att tillgå är den nedan. Tolkar jag det rätt som att man får tillbaka 238 kr, dvs. den raden som bl.a. innehåller taxes?

ICKE-ÅTERBETALBARA BILJETTERVi återbetalar endast skatter och avgifter för följande biljettyper:...Klicka för att utvidga...

Avbokning och återbetalning

Allt du behöver veta om avbokning och återbetalning av flygningar inom och utanför Europa »

favicon.ico

www.sas.se

Vid själva bokningsflödet ser det ut såhär. Annan biljett än tidigare kvitto, detta ungdomsbiljett ARN-CPH. Måste säga att de fyra kronor som kvarstår efter skatter och avgifter känns svårt att bedriva en vinstdrivande verksamhet på.

1692311327856-png.145055

1692311314320-png.145054

Svarar mig själv, pga. ändrade planer behövde jag boka ny tid. Det var inga problem att automatiskt få tillbaka alla skatter/avgifter förutom den där asterisk-avgiften.

Fick alltså tillbaka majoritet av vad jag betalade trots billigaste icke-avbokningsbara biljetten. Bra att veta i framtiden.

Back