Hur nära inpå avgång kan man avboka en biljett i SAS Plus?

Canadien skrev:Bör inte vara några problem. Minst strul blir det förstås om du avbokar tidigt, innan boarding börjat.Klicka för att utvidga...


Fungerar detta även med en vanlig Plus-biljett (inte Saver) i S-klass (exempelvis)?



EDIT: Jag antar att det fungerar även med S-klass när jag läser fare rules.





Kod:


CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON-
REFUNDABLE FARE
1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL BE REFUNDED.
2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED. FOR
REFUNDABLE TICKETS YQ/YR DOMESTIC/INTERNATIONAL
FEES WILL BE REFUNDED

AFTER DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
PARTIALLY USED TICKETS-
REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
IF THE FARE FOR THE ACTUAL TRAVEL IS HIGHER THAN
THE ORIGINAL FARE PAID ANY UNUSED YQ AMOUNT
SHALL BE INCLUDED IN THE RECALCULATION.
 
SAS Plus Pro. Säg att man checkat in, gått igenom fast track och använt loungen. Kan man ändå omboka till ett senare tillfälle eller avboka på sas.se?
 
GMDD skrev:SAS Plus Pro. Säg att man checkat in, gått igenom fast track och använt loungen. Kan man ändå omboka till ett senare tillfälle eller avboka på sas.se?Klicka för att utvidga...
Ja, det går. Men 50/50 om det går på hemsidan, eller om man behöver ringa in.
 
fcx skrev:Ja, det går. Men 50/50 om det går på hemsidan, eller om man behöver ringa in.Klicka för att utvidga...


Vad jag kan läsa mig till är villkoren för återbetalning efter avgång desamma nu som tidigare. Så det borde gå bra att bara fylla i formuläret för återbetalning, som hanteras först efter avgång, istället för att ringa (telefonkö) innan?
 
GMDD skrev:Vad jag kan läsa mig till är villkoren för återbetalning efter avgång desamma nu som tidigare. Så det borde gå bra att bara fylla i formuläret för återbetalning, som hanteras först efter avgång, istället för att ringa (telefonkö) innan?Klicka för att utvidga...
I teorin har du rätt.



I praktiken kommer du, som incheckad, att räknas som no-show i SAS IT-system. Jag kan tänka mig flera sätt som det försvårar att få igenom återbetalningen efteråt, så det kan bli flera samtal till SAS ändå.



Sen hamnar man givetvis på en bevakningslista för att hitta de som eventuellt sätter detta i system.
 
fcx skrev:I teorin har du rätt.I praktiken kommer du, som incheckad, att räknas som no-show i SAS IT-system. Jag kan tänka mig flera sätt som det försvårar att få igenom återbetalningen efteråt, så det kan bli flera samtal till SAS ändå.Sen hamnar man givetvis på en bevakningslista för att hitta de som eventuellt sätter detta i system.Klicka för att utvidga...
Ett tips är att avbryta incheckningen en stund innan boardingen börjar, och sedan boka om.
 
Ska över till USA och det är lite tveksamt vilken dag vi blir klara och man kan åka hem igen. Går detta boka SAS PLUS SMART ut och sedan SAS PLUS PRO hem och sedan avboka hemresan om vi inte är klara till det datum som gäller för hembiljetten?
 
Back
Top