Låter ju inte orimligt, även om det inte hjälper ett dyft. Som någon var inne på tidigare är det ju folksamlingar, gärna i närheten av viktig infrastruktur, som är måltavlor. Ett attentat precis utanför en flygplats är minst lika illa och skapar lika stora problem som en vid incheckningen.NyfikenGrau skrev:Köln igår kväll inget särskilt, samma griniga gnäll om fel påse för vätskor (på Tegel kollades den utan kommentar) som man hade kunnat förvänta sig även utan attentat.Tror den långsiktiga följden blir säkerhetskontroll vid flygplatsingångar, som redan finns på vissa ställen (Moskva, Istanbul, Tel-Aviv på rak arm).Klicka för att utvidga...
Sahlen skrev:Låter ju inte orimligt, även om det inte hjälper ett dyft. Som någon var inne på tidigare är det ju folksamlingar, gärna inärhetenav viktig infrastruktur, som är måltavlor. Ett attentat precis utanför en flygplats är minst lika illa och skapar lika stora problem som en vid incheckningen.Klicka för att utvidga...
Det ar val just det har som motiverar att se till sa man alltid har tillgang till prio checkin och fast track, for att sa fort som mojligt komma forbi folksamlingar.nilsson skrev:Fast track var tom, så man kunde ta sig förbi det farliga området med minimal exponering.Klicka för att utvidga...
fmansson skrev:Att döma av Flightradar24 så flyger förnärvarande Ryanair in till BRU. Jag vet att de som ligger outbound till 100% är ferryflights.Sen ser man att Ryanair omdirigerar sig till CRL. Är detta för att upprätthålla trafik och få in degen och vad är passagerarnas rättighet när de väl anländer CRL? De har ju de facto löst biljett till BRU.Klicka för att utvidga...
fmansson skrev:Att döma av Flightradar24 så flyger förnärvarande Ryanair in till BRU. Jag vet att de som ligger outbound till 100% är ferryflights.Sen ser man att Ryanair omdirigerar sig till CRL. Är detta för att upprätthålla trafik och få in degen och vad är passagerarnas rättighet när de väl anländer CRL? De har ju de facto löst biljett till BRU.Klicka för att utvidga...
Var det flighter som skulle gå till BRU ursprungligen? För Ryanair har ju betydligt mycket mer trafik tilll Charleroi än till Zaventem i sitt normala linjenät.fmansson skrev:Sen ser man att Ryanair omdirigerar sig till CRL. Är detta för att upprätthålla trafik och få in degen och vad är passagerarnas rättighet när de väl anländer CRL? De har ju de facto löst biljett till BRU.Klicka för att utvidga...
Enligt flygplatsens officiella sida i relation till dåden, så är den än så länge stängd utan ett klart öppningsdatumAndersSt skrev:Jag är incheckad på min flight till BRU med SAS i morgon, är det någon som vet om den kommer att vara omdirigerad till t ex Charleroi eller Liege? Knappast troligt att Zaventem är öppen redan i morgon? Hittar ingen information någonstans men flighten är inte inställd i alla fall, som den blev förra veckan.Klicka för att utvidga...
Brussels Airport Website: Brussels Airport is operationally ready to restart flightsBrussels Airport Company skrev:The airport is thus technically ready for a restart of passenger flights in the temporary infrastructure foreseen for check-in. In the past few days a provisional infrastructure that would allow the airport to receive 800 departing passengers per hour, or 2.5 million departing passengers a year was erected. That's about 20% of the normal capacity at Brussels Airport.Klicka för att utvidga...