ekf skrev:Nu har jag inte specifikt hyrt en elbil, men äger och kör en i vardagen...Jag har tuffat på ganska många mil genom Götaland, Danmark, södra Norge samt körde t&r till södra Spanien i somras.Jag har ett Vw-brandat Elli-abonnemang som jag skaffade förra våren, specifikt inför den längre resan. Att tänka på är att det är 12 månaders bindningstid, så räkna på hur många kWh du kommer att göra åt och jämför det med månadskostnaden och alternativt kWh-pris utan abonnemang. För mig var det en lyckad affär, men de har höjt både månadsavgiften och kWh-priserna sedan dess, så jag är lite fundersam på om jag ska fortsätta. Ska dock tillägga att det är väldigt bekvämt med (nästan) bara en app och ett kort genom Europa.. vilket i sig nog är värt litegrann, och siktar du på uteslutande Ionity-stationer så är priset fortfarande ok).Det finns ju andra abonnemang med kortare bindningstid, t.ex. italienska Enel X där man köper en kWh-pott per månad, eller Tesla som nämnts.Hur det fungerar med att ladda på Tesla med en hyr-Tesla har jag ingen aning om, men för oss andra så fungerar det hyfsat via deras app, dock är inte alla stationerna öppnade för icke-Teslor (du kan se vilka de är på Teslas hemsida, eller via exvis Chargefinder-appen (filtrera) som jag nog ändå rekommenderar att du skaffar (chargefinder.com/se).Klicka för att utvidga...