Piffsan skrev:GotBound - ledsen såg nu att du tänkt att åka till Miami och inte San Francisco.När jag söker på upphämtning i Miami stad (Miami, FL) och retur på MIA hittar jag lägre priser än upphämtning på MIA. Se bara till att det aktuella kontoret är öppet exvis gm google sökning, kontakt edyl.Även om jag förstår charmen med att hyra en pickup, vill jag bara ge en vänlig heads-up om att det är officiell orkansäsong (dvs en och annan högst tillfällig regnskur) fram till 1 december i Miami så om ni har tänkt att ha bagaget i det öppna utrymmet kan det bli ganska blött. Ett annat tips är att ta med bagageremmarEftersom det är ett bra tag kvar till er resa skulle jag boka något nu med gratis avbokning. Ser att exvis Hertz inte lagt ut några priser (eller så har de höga priser).Vi valde uthämtning i Doral (västra Miami) via Hertz. Bokat på Hertz hemsida och val om att få EBB poäng istället för Hertz poäng. Enda kruxet är att man måste ringa ett par dagar innan och bestämma upphämtning med kontoret då de inte har oändligt med bilar på plats, men det funkade finemang (upgrade till Chev. Suburban)Ytterligare ett tips om ni hyr på flygplatsen och vill spara tid - hyr via någon av firmorna som erbjuder upphämtning direkt i garaget som exvis Avis eller Hertz. Då slipper ni köa utan kan bara gå till er bil, och ev. välja en annan i raden "Gold" eller motsvarande hos Avis. Har inte hyrt via Sixt på MIA så kan inte uttala mig om hur de gör men Budget hade extremt lång kö (över 1 tim). Hertz, Avis och även Alamo har fungerat klockrent på MIA hos oss tidigare besök.OT: Fö var det en otroligt stor mängd med hyrbilar i Miami och Orlando med reg.plåtar från Kalifornien så firmorna verkar ta in från andra stater efter behov.Klicka för att utvidga...