Inbjudan till VIP på Radisson för EBG och EBD

Jag har tidigare kunnat föra över mina Radisson-poäng till Eurobonus utan problem, säkert gjort ett 10-tal överföringar där jag endast angett numret (ej EB/EBD). Men nu går det inte alls att föra över, utan det står att jag har fel format. Har testat alla möjliga kombinationer och även ringt in till kundtjänst för manuell överföring. Har någon annan varit med om samma? Är lösningen att gå över helt till rabatterade priser och skippa EB-överföring?
 
Maxxan skrev:Jag har tidigare kunnat föra över mina Radisson-poäng till Eurobonus utan problem, säkert gjort ett 10-tal överföringar där jag endast angett numret (ej EB/EBD). Men nu går det inte alls att föra över, utan det står att jag har fel format. Har testat alla möjliga kombinationer och även ringt in till kundtjänst för manuell överföring. Har någon annan varit med om samma? Är lösningen att gå över helt till rabatterade priser och skippa EB-överföring?Klicka för att utvidga...
Jag förde över med framgång i augusti. Jag använder mina Radisson konsekvent till att överföra till SAS-poäng. Och eftersom jag kommit att uppskatta Radisson för att man väldigt ofta får bra recognition så blir det viktigare och viktigare. Har ännu inte gett mig in i Scandicvärlden på grund av detta.



Sen påminner jag om mitt tips sedan tidigare: Utgå aldrig ifrån att om du väljer rabatt på Radisson du får det bästa priset, utan jämför alltid rabatt contra icke-rabatt.



Åtskilliga ggr är nämligen priset lägre utan rabatt, och du får ännu fler poäng samtidigt.
 
Sir Lemon skrev:Jag förde över med framgång i augusti. Jag använder mina Radisson konsekvent till att överföra till SAS-poäng. Och eftersom jag kommit att uppskatta Radisson för att man väldigt ofta får bra recognition så blir det viktigare och viktigare. Har ännu inte gett mig in i Scandicvärlden på grund av detta.Sen påminner jag om mitt tips sedan tidigare: Utgå aldrig ifrån att om du väljer rabatt på Radisson du får det bästa priset, utan jämför alltid rabatt contra icke-rabatt.Åtskilliga ggr är nämligen priset lägre utan rabatt, och du får ännu fler poäng samtidigt.Klicka för att utvidga...
Så du menar att man ska söka med Rabatt på, sen gå till profilen och stänga av rabatten och söka igen? Och båda sökningar i appen?
 
Sir Lemon skrev:Exakt så. Eller i omvänd ordning. Kolla båda är sens-moralen.Klicka för att utvidga...
Har upplevt exakt samma, priset är ofta billigare utan rabatten.



Vill även varna för att både app och hemsida är rejält svajjiga nu. Avbokade precis en mycket förmånlig reservation och bokade om för ett betydligt högre pris eftersom appen visade det motsatta (istället för att spara 3k baht har jag vaskat 6k baht). Det var först när jag kikade på min gamla mail-bekräftelse som jag insåg misstaget.



Är rätt nära att släppa Radisson helt, trots VIP, pga riktigt kass kundtjänst och IT. Finns det någon bra internationell kedja man kan status-matcha VIP mot?
 
Sir Lemon skrev:Exakt så. Eller i omvänd ordning. Kolla båda är sens-moralen.Klicka för att utvidga...
Vilket äe

R måttligt smidigt för de av oss som måste ringa in för att ändra den flaggan.... Bra it var det...




Maxxan skrev:Är rätt nära att släppa Radisson helt, trots VIP, pga riktigt kass kundtjänst och IT. Finns det någon bra internationell kedja man kan status-matcha VIP mot?Klicka för att utvidga...
Best Western brukar väl matcha det mesta.
 
mha321 skrev:Vilket äeR måttligt smidigt för de av oss som måste ringa in för att ändra den flaggan.... Bra it var det...Best Western brukar väl matcha det mesta.Klicka för att utvidga...
I så fall skulle jag bara köra utan rabatt.



Best Western har jag matchat mot, men tänkte att det kanske finns roligare kedjor.
 
Maxxan skrev:Är rätt nära att släppa Radisson helt, trots VIP, pga riktigt kass kundtjänst och IT. Finns det någon bra internationell kedja man kan status-matcha VIP mot?Klicka för att utvidga...
Strawberry och Scandic. Visst är de inte internationella, men deras IT system och appar är nog lika dåliga som Radisson.
 
Sir Lemon skrev:Vad exakt är det som är dåligt med Radissons app?Klicka för att utvidga...
Jag har inte kunnat föra över poäng till EB. Efter antal försök, telefonsamtal och obesvarade mail gav jag upp och avbokade en av mina bokningar för att istället betala delar med poäng. Valde då den bokning där jag betalat relativt dyrast pris.



När jag sen jämförde med vad jag faktiskt skulle ha betalat (kollade mot anteckningar, verifierade sen med mail) såg jag att appen visade ett helt felaktig pris. Jag har avbokat min överlägset billigaste bokning.



Visst att det är mitt ansvar att hålla koll på vad jag ska betala, men man borde väl ändå kunna utgå från att priserna som står under ens bokningar i appen är korrekta?
 
Maxxan skrev:Jag har inte kunnat föra över poäng till EB. Efter antal försök, telefonsamtal och obesvarade mail gav jag upp och avbokade en av mina bokningar för att istället betala delar med poäng. Valde då den bokning där jag betalat relativt dyrast pris.När jag sen jämförde med vad jag faktiskt skulle ha betalat (kollade mot anteckningar, verifierade sen med mail) såg jag att appen visade ett helt felaktig pris. Jag har avbokat min överlägset billigaste bokning.Visst att det är mitt ansvar att hålla koll på vad jag ska betala, men man borde väl ändå kunna utgå från att priserna som står under ens bokningar i appen är korrekta?Klicka för att utvidga...
Har du testat via appen? Gå till konto och klicka på mer info så kan man välja flygmil där att lösa in.
 
Avdankad skrev:Har du testat via appen? Gå till konto och klicka på mer info så kan man välja flygmil där att lösa in.Klicka för att utvidga...
Tack för tipset. Yes, har testat allt. Det var via appen jag brukade föra över tidigare. Då funkade det att lägga in EB-nummer utan bokstäver.

Men nu har jag noll RR-poäng och är 2000 kr fattigare och är relativt klar med Radisson.
 
Någon som har koll på hur det fungerar om man som VIP bokar två rum med en person i varje? Får båda gratis frukost?



I bokningsflödet så står det ”Free VIP breakfast for two”.
 
Der fungerar dock inte alltid. Jag har varit med om att det fallit bort efter att bokningen väl är gjord.



Säkraste är att boka för 2 personer i ditt rum och 1 i det andra, så kan båda gå in på frukosten på ditt rum.
 
Back
Top