Incheckning och lounge med TAP på Arlanda

LJC skrev:Jag såg ditt inlägg, men det står på SAS-sidan:Ta den snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen med SAS Fast Track när du reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe.EuroBonus-medlemsnivåer | SASKlicka för att utvidga...
Det står att du har tillgång till "SAS Fast Track", tyvärr finns det inte en sådan i Lissbon så vitt jag vet.

Jag testade bara i automatspärren där det lyste rött. Detta trots status på boardingkortet. Eftersom boardingkortet fungerade i loungen så är i så fall frågan varför det inte fungerade i fast track.

TAP loungen i Lissabon är bra. Bemannad bar med bartenders som är seriösa med det dom gör.

Har egentligen samma fråga som TS men med 2021 års regler...

Ska resa med TAP i economy från ARN till LIS och är EBG.

- Kan man checka in via biz/gold SAS diskarna som man kan göra om man flyger bl.a SAS, Lufthansa, Aegean m.fl?

- Fast track?

- Tillgång till SAS loungen?

Någon med erfarenhet som vet?

travellerrr skrev:Har egentligen samma fråga som TS men med 2021 års regler...Ska resa med TAP i economy från ARN till LIS och är EBG.- Kan man checka in via biz/gold SAS diskarna som man kan göra om man flyger bl.a SAS, Lufthansa, Aegean m.fl?- Fast track?- Tillgång till SAS loungen?Någon med erfarenhet som vet?Klicka för att utvidga...
Före corona körde tap egen incheck, osäker på nuläget,

Fast frack och lounge går fint (till och med bättre nu från terminal 5 beträffande loungen)

pswe skrev:Före corona körde tap egen incheck, osäker på nuläget,Fast frack och lounge går fint (till och med bättre nu från terminal 5 beträffande loungen)Klicka för att utvidga...

TAP har fortfarande eget. Gick förbi deras härliga kö häromdagen.

travellerrr skrev:Har egentligen samma fråga som TS men med 2021 års regler...Ska resa med TAP i economy från ARN till LIS och är EBG.- Kan man checka in via biz/gold SAS diskarna som man kan göra om man flyger bl.a SAS, Lufthansa, Aegean m.fl?- Fast track?- Tillgång till SAS loungen?Någon med erfarenhet som vet?Klicka för att utvidga...
Reste nyligen ekonomi med TAP och har EBG och du har tillgång till alla dina 3 frågor

För att vara extra tydlig, det är alltså ok att checka in via biz/gold SAS diskarna när man flyger TAP från Arlanda?

Original skrev:För att vara extra tydlig, det är alltså ok att checka in via biz/goldSAS diskarna när man flyger TAP från Arlanda?Klicka för att utvidga...
Tap kör väl incheckningen via Aviator och inte SAS? Du kan gå i Taps guldkö, men åtminstone före covid kunde du inte gå i SAS diskar.

Gräver upp denna tråd istället för att skapa en ny:

Flyger economy och har EBD.

När öppnar TAP sina diskar - bara 2 timmar före avgång? Eller går det att checka in annanstans redan tidigare?

Och gäller SAS Fast Track för mig och (1) kollega på samma flight?

I forhold til Fast Track har jeg netop fået svar på dette på Diamond mailen - jeg havde en kollega med hjem fra London som ingen status har hos SAS, men på SAS Go. Fast Track og lounge for begge uden problemer.

"

Dear Lars

Thank you for getting in touch with us.

You can bring 1 friend or 4 family members in Star Alliance fast track if you are flying with a SAS operated flight no matter the airport.

So lets say you was on a Lufthansa flight from LHR you could only use it yourself.

If you are flying with a Star Alliance airline within Scandinavia then you can still bring 1 friend or 4 family members.

Have a nice day!"

Har rotat lite och TAP säger 2 timmar innan för disk. Fast Track för mig och en utan status ska fungera ARN-LIS, men inte tillbaka då är det bara för mig.

Efter online in-check där jag matade in EBDxxxxxxxx och TAP kände igen *A Gold status, så står det på biljetten: Boarding Zone PREMIUM och Entitled to FAST/LOUNGE.

Fick gratis byta ut mitt mittensäte till korridor men inte välja exit row eller de "bättre" sätena längre fram i economy. För dem ville de ha 440kr(!).

Back