Ingen lounge på SAS Plus Bonus bokning?

Jag har helt missat att SAS Plus Bonus numera inte ger tillgång till lounge. När hände det? Hustrun flög till AAL idag, bokat med Fly Premium, och blev inte insläppt på CPH. Jag hade fått för mig att det var vid bytet till business class 1 oktober som var brytpunkten.

William Kuylenstierna skrev:Jag har helt missat att SAS Plus Bonus numera inte ger tillgång till lounge. När hände det? Hustrun flög till AAL idag, bokat med Fly Premium, och blev inte insläppt på CPH. Jag hade fått för mig att det var vid bytet till business class 1 oktober som var brytpunkten.Klicka för att utvidga...
Antingen ett missförstånd eller så var det fullt. Det är bara Plus interkontinental som redan tappat lounge tillgång.

OSL_SAS_App.jpg

Våra lounger – Njut av WiFi, mat och dryck

Starta din resa genom att koppla av i en av våra flygplatslounger. De är lugna platser där du kan umgås, ta en bit att äta, arbeta eller bara njuta av lite lugn och ro innan du flyger »

favicon.ico

www.sas.se

airac skrev:Antingen ett missförstånd eller så var det fullt. Det är bara Plus interkontinental som redan tappat lounge tillgång.Våra lounger – Njut av WiFi, mat och dryckStarta din resa genom att koppla av i en av våra flygplatslounger. De är lugna platser där du kan umgås, ta en bit att äta, arbeta eller bara njuta av lite lugn och ro innan du flyger »www.sas.seKlicka för att utvidga...
Det trodde jag med. Men när jag går in och gör en testbokning (både Skandinavien och Europa) så ingår lounge vid revenue men inte award.

William Kuylenstierna skrev:Jag har helt missat att SAS Plus Bonus numera inte ger tillgång till lounge. När hände det? Hustrun flög till AAL idag, bokat med Fly Premium, och blev inte insläppt på CPH. Jag hade fått för mig att det var vid bytet till business class 1 oktober som var brytpunkten.Klicka för att utvidga...
Jag har en bokning i Plus Bonus GOT-CPH-FAE längre fram i sommar, det står tydligt i SAS-appen att lounge ingår både på GOT och på CPH.

ekf skrev:Jag har en bokning i Plus Bonus GOT-CPH-FAE längre fram i sommar, det står tydligt i SAS-appen att lounge ingår både på GOT och på CPH.Klicka för att utvidga...
Kan det vara för att du är EBG/D/P dock?

hallgren skrev:Jag har bokat en resa åt min son ARN-BER Plus Bonus i sommar och det står i bokningen att lounge ingår på ARN. Sonen är EBS.Klicka för att utvidga...
I hustruns bokning står det också att lounge ingår, men om jag provar att göra en ny bokning så verkar det inte ingå (bokar i appen). Jag tror att hon använde boardingkortet som vanligt men det inte fungerade och att loungereceptionisten då meddelade att det har ändrats. Total nyhet för mig.

William Kuylenstierna skrev:I hustruns bokning står det också att lounge ingår, men om jag provar att göra en ny bokning så verkar det inte ingå (bokar i appen). Jag tror att hon använde boardingkortet som vanligt men det inte fungerade och att loungereceptionisten då meddelade att det har ändrats. Total nyhet för mig.Klicka för att utvidga...
Jag ser samma i appen: ingen lounge för Plus Bonus. Märkligt att det finns noll info även på extranät salesinfo. Business bonus från 1a okt visar lounge access, kanske de redan strypt det för Plus Bonus är tänkt att bli Premium bonus.

airac skrev:Jag ser samma i appen: ingen lounge för Plus Bonus. Märkligt att det finns noll info även på extranät salesinfo. Business bonus från 1a okt visar lounge access, kanske de redan strypt det för Plus Bonus är tänkt att bli Premium bonus.Klicka för att utvidga...
För premium bonus efter 1a okt står dock att lounge ingår.

Jag bokade Plus bonus CPH-JTR för 1 timma sedan, stod ingenting om lounge access i bokningsflödet men står nu i appen att lounge är inkluderat för alla 4 i bokningen. Är märkligt om det skulle vara så att lounge inte ingår på plusbiljetter inom europa fram till 1 oktober.

Bokade en bonusresa i Plus till svärföräldrarna som resde från CPH i morse - inga problem med inträde till Lounge (som också framgick i appen).

EDIT: CPH-ARN-VAA (Vasa, Finland)

Uppdatering: Vid gårdagens hemresa gjorde hustrun ett nytt försök och påtalade att det står i bokningen att lounge ingår, hon blev genast korrekt insläppt och fick en ursäkt för morgonens nekande. Så det verkar med andra ord att allt är som vanligt fram till 1 oktober.

Back