Inställd hemresa på poängbiljett

john-mack

New member
Jag och min familj har precis fått en inställd flight från Nairobi till Bryssel i morgonkväll. Detta är hemresa med 4 businessbiljetter på Brussel airlines. Jag har även senatorstatus på Lufthansagruppen. Vad tror ni om ombokningen; hur mycket missgynnas vi av att det är en eurobonuspoängbiljett resp gynnas att jag har senatorstatus? Gissar att det är väldigt mycket bokat från Afrika till Europa nu. Några råd?
 
Har ni Senator inlagt i bokningen?

Rent teoretiskt ska det inte spela roll att det är sas award, men man har ju läst lite mindre positiva grejer om det när det strular.



Förhoppningsvis bokas ni om utan problem.
 
Så nära inpå kommer de boka om er. Prata med chatbotten och se vad för alternativ som erbjuds.
 
Tråkigt! Räknar med att ni inte hinner ut och ta kvällens SN491?



Kärran ni skulle flyga med imorgon 6/1 landade 2h sent från Abu Dhabi 4/1 (5/1) och sedan ställdes New York 5/1 in på morgonen och nu till Nairobi 5/1 så verkar ha blivit något tekniskt strul med den?



Kort avarage delay I Bryssel och inga andra inställda så verkar inte vara väder heller.
 
Tack. Söder om Mombasa nu. Har en betald flight imorgon Mombasa-Nairobi. Ingen ny info och svårt att få kontakt i chatarna en söndagkväll.
 
Hur stor risk är det att bli nedgraderad till ekonomi (när vi är 4 personer)? Ont om businesstolar kanske är anledningen till att det tar tid att få besked...
 
John Mack skrev:Hur stor risk är det att bli nedgraderad till ekonomi (när vi är 4 personer)? Ont om businesstolar kanske är anledningen till att det tar tid att få besked...Klicka för att utvidga...
Är ni beroende av att åka just imorgon? Lite flex på dagarna så bör det väl finnas mer att boka om till.

Vädret i nordvästra Europa just nu och lite framåt kommer nog inte underlätta.

Ombokning till revenuebiljett och lite EU komp på det så har ni väl ändå en fin final på äventyret, eller åtminstone en grundplåt till nästa.

Om du inte redan sökt alternativ så kolla vad som finns och ha tydliga förslag redo på vad ni vill ha.
 
John Mack skrev:Hur stor risk är det att bli nedgraderad till ekonomi (när vi är 4 personer)? Ont om businesstolar kanske är anledningen till att det tar tid att få besked...Klicka för att utvidga...
Risken finns alltid. Däremot så är Brussels Airlines skyldiga att boka om er på nya flyg oavsett flygbolag. Ni kan i teorin kräva att bli ombokade i business på Emirates eller Qatar givet att de har platser lediga. Problematiken med outstations är att de sällan har behörig personal med rätt befogenheter att genomföra den typen av ombokningar.
 
Omöjligt att komma fram på telefon och chatpersonerna kan inte hjälpa. När man väl kommer fram så hänvisar de till miles&more . Vem kan man ringa som inte är en indier utan befogenheter?
 
När jag använt chatbotten vid inställt flyg har chatboten föreslagit nya resvägar utan mänsklig kontakt,



Ser att du har Senatorstatus, PM'ar deras tyska hotlinenummer där man brukar få snabb hjälp.

Sen om de hänvisar dig till SAS/resebyrå så får du stå på dig att det är "airport control" under 24h och att inte SAS kan göra nåt så sent!
 
Sä krångligt detta: Brussels hänvisar till miles & more, senator hotline hänvisar till Brussels. Helt omöjligt. Vad gör jag?
 
John Mack skrev:Sä krångligt detta: Brussels hänvisar till miles & more, senator hotline hänvisar till Brussels. Helt omöjligt. Vad gör jag?Klicka för att utvidga...
Jag löste ett liknande problem med miles and more på grund av inkomponent personal på lufthansa vanliga kundtjänst som är i indien?



Stå på dig och säg att du spelar in samtalet samt att detta är sista gången du ringer annars bokas biljetter med cash och skickar över kvittot.
 
@John Mack du har säkert redan tänkt på detta men påminner ändå.

Spar alla kvitton på tillkommande kostnader som det inställda flyget för med sig.

Dokumentera alla samtal med namn, tid och även respons (även om responsen är noll).

Går det, spar även chat-loggar.
 
Back
Top