Enligt Google:bhen skrev:ska flyga svg-cph-iad-aus idag.Svg-cph nu kl0950 blev precis inställt. De ringer väl snart från sas eller så kommer jag fram till biljettdisken före.Oavsett, hur tar jag mig fortast till AUS alternativt DFW?Hade plusgradat upp til Business på longhaul flyget.Klicka för att utvidga...
Skönt att du verkar komma iväg, men det verkar som om du blivit nedgraderar om du tidigare hade fått en Plusgrade till Business på CPH-IAD, för M motsvarar Ekonomi på United.bhen skrev:Nu fick jag uppSvg-lhr-iad-aus med samma sista flyg här i appen.Lhr-iad med united i bokningsklass M.Det blir nog bra!Klicka för att utvidga...
Carl skrev:Var du bokad i Plus och fick igenom ett bud till Business eller hade du en ekonomibokning i grunden? Dessa pengar /poäng har du rätt att få tillbaka. Om du hade en bokning i plus och ny får resa i ekonomi skall skall du kompenserad för din nedgradering.Hur mycket senare kommer du fram? Beroende på orsak så tänker jag på EU261/2004Klicka för att utvidga...
bhen skrev:Var hittar jag reglerna för Sas plusgrade egentligen?Tänker att jag har ju köpt uppgradering till Business och nu blivit nedgraderad.Jag får ju säkert tillbaka uppgraderingskostnaden men hade hellre fått statusupptjäning för Business och evt kompensation för downgrade. Vad är rimligt att begära?Jag har 2 gånger tidigare blivit ombokad till rätt klass vid cancellering av plusgradead Business-biljett, men det har varit inom Sas.Klicka för att utvidga...
Brandten skrev:Oklart... menhttps://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-tc-en-201808.pdfellerhttps://www.flysas.com/content/dam/sas/pdfs/fly-with-us/plusgrade-faq-en.pdfeller kontakta SAS via deras Chat 3 gånger så drar du ett snitt av de olika svaren du kommer få.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Detta är väl rätt tydligt?• If your confirmed upgrade is canceled by SAS, youwill receive a full refund of the amount/EuroBonuspoints you paid for the upgrade within 7 business days.In the case of a downgrade, no extra compensation willbe paid.Klicka för att utvidga...
Sen är ju frågan om de kan friskriva sig ersättning för nedgradering enligt 261/2004. Det diskuterades för någon vecka sedan om jag kommer ihåg rätt. Men man lär behöva dra det till domstol i så fallCanadien skrev:Detta är väl rätt tydligt?• If your confirmed upgrade is canceled by SAS, youwill receive a full refund of the amount/EuroBonuspoints you paid for the upgrade within 7 business days.In the case of a downgrade, no extra compensation willbe paid.Klicka för att utvidga...