Interline mellan AeroMexico och Lufthansa?

• Thread starter Thread starter Hachans
  • Start date Start date
H

Hachans

Guest
Jag har en flygtur Monterrey-Mexico City-Frankfurt-Stockholm planerad. Första delen flygs av AeroMexico och är köpt på separat biljett eftersom resten av resan är en Star alliance award.

Samma resa går dock att köpa för pengar på Lufthansas hemsida.

Frågan är: Har AeroMexico någon form av interline-avtal med Lufthansa på denna rutt? Vill fråga om de kan checka in mina väskor hela vägen för det hade varit smidigt att slippa hämta ut och vänta på incheckningens öppning i CDMX. Men är det ens lönt att fråga?

Hachans skrev:Jag har en flygtur Monterrey-Mexico City-Frankfurt-Stockholm planerad. Första delen flygs av AeroMexico och är köpt på separat biljett eftersom resten av resan är en Star alliance award.Samma resa går dock att köpa för pengar på Lufthansas hemsida.Frågan är: Har AeroMexico någon form av interline-avtal med Lufthansa på denna rutt? Vill fråga om de kan checka in mina väskor hela vägen för det hade varit smidigt att slippa hämta ut och vänta på incheckningens öppning i CDMX. Men är det ens lönt att fråga?Klicka för att utvidga...
Från ExpertFlyer Lufthansa

Interline AgreementsShare Results

E-Ticket Interline Agreements

AA AC AD AF AH AI

AM AR AS AT AV AY

AZ A3 BA BD BI BL

BP BR BT B2 B6 CA

CI CM CO CX CZ DE

DL DT EK EN ET EW

EY FB FI FM FV GA

GF G3 HA HO HR HX

HY IB IG IR IY JJ

JL JQ JU J2 KC KF

KL KM KQ KU LA LG

LO LP LR LX LY ME

MH MI MK MS MU NH

NZ OA OB OK OM OS

OU OZ PG PR PS PZ

QF QR RJ RO R7 SA

SB SC SK SN SQ SU

SV SW S3 S7 TA TG

TK TN TP TR TU T0

UA UK UL UT UU UX

VA VK VN VW WF WK

WY XL XQ YM ZH 2K

3K 4M 4O 4U 4Z 9B

9U

MAY CHECK BAGGAGE TO

AA AC AD AF AI AR AS AT AV AY AZ A3 BA BI

BL BP BR BT B2 B6 CA CI CM CX CZ DE DL DT

EK EN ET EW EY E5 FB FI FM FV GA GF GU G3

HA HO HR HU HX IB IC IG IR IY JE JJ JL JQ

JU J2 KA KC KL KM KQ KU LA LG LH LO LP LR

LX LY ME MI MK MS MU NH NZ OA OB OK OM OO

OS OU OZ PG PR PS PZ QF QI QR RO R7 SA SB

SC SD SK SN SQ SU SV SW S3 S7 TA TG TK TN

TP TR TU T0 UA UK UL UT UU UX U0 VA VK VN

VW WF WK WY XL XQ YM ZH ZX 2A 2K 3K 4M 4O

4U 4Z 9U

Sen är det väl två tekniska frågor:

1. Interline är väl biljetterande bolag som i ditt fall är väl SAS?

2. Det är väl AM som är första bolag och då är frågan om det finns Interline den vägen med Lufthansa?

Tack, då ska jag fråga väldigt snällt vid incheckning och se om det går att lösa utan att förvänta mig något underverk!

Senator skrev:Från ExpertFlyer - Massor av text.Klicka för att utvidga...

Hachans skrev:Tack, då ska jag fråga väldigt snällt vid incheckning och se om det går att lösa utan att förvänta mig något underverk!Klicka för att utvidga...

Sorry jag har uppdaterat med mer information. Är på telefonen så jag tog med ”extra allt” när jag kopierade //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji4.png

Senator skrev:Sorry jag har uppdaterat med mer information. Är på telefonen så jag tog med ”extra allt” när jag kopieradeKlicka för att utvidga...

Ah! Tack!

Jag är helt bekant med interline och vilka faktorer som spelar in, men ja, det är SAS som är biljetterande förutom på den separata biljetten som köptes direkt av AeroMexico.

Jag tänker det borde ju finnas någon form av avtal mellan AM och LH eftersom jag kan köpa biljetten för cash från LH, och då rimligtvis hade kunnat checka in bagage hela vägen direkt. Men som du nämner ovan, om det spelar någon roll att det är SAS stock kanske det blir svårare?

Back