Intjäning till Eurobonus efter Plusgrade på TAP Portugal

carlos

New member
Hej! Blir inte klok på term och conditions sidan på Tap Portugals PlusGrade. Lyckades boka in mig i O klass (en exkluderad klass enligt SAS intjäningstabell) och nu tänkte jag använda Plusgrade för att i alla fall skrapa ihop ett par arma poäng. Dock så säger inte deras T&C om man tjänar den nya klassens poäng om man är medlen på Eurobonus. Och då vänder jag mig till er mina vänner.

PS: Såhär står det i T&C om intjäning efter uppgradering:

"If the passenger is a Victoria client, the award of miles will be made depending on the class in which the passenger was placed following the bid, the route (flight leg) concerned and on which the passenger actually travelled."

Om de gör "re-issue" av ticket i förväg innan resa borde du gå nya klassen? Dvs innan incheck processen öppnar.

Formuleringen är väl rätt lik vad sas skriver om sin plusgrade. Man garanterar bara i eget program. Sannolikheten att det fungerar på samma sätt är stor. Kommer inte ihåg hur det faktiskt funkar på sas med poäng till andra program men det borde gå att hitta i andra trådar. Det är inte garanterat rätt, men det är hyfsat troligt att det funkar på samma sätt.

Carlos skrev:P är ju enligt SAS intjäningstabell en låg eco. Vill bara dubbelkolla, tror du verkligen det?Klicka för att utvidga...

Ja.

Det bekrävtas också av M&M service som skrivit i länken

Für ein bezahltes Upgrade erhält man laut M&M bei TAP die Buchungsklasse (P), welche nicht meilenfähig sei.Klicka för att utvidga...

Hade en bokning i ekonomi, T-klass, i somras på Lissabon - Paris. Skulle inte ge något till Eurobonus men plusgrade-uppgraderade och landade i business, oklar klass. Men det bör, enligt ovanstående resonemang, ha varit P-klass. 250 poäng in till kontot i alla fall. Enligt GCMap 895 miles, så 25% stämmer ju bra.

I övrigt en väldigt behaglig flygning med portugisiskt vin, några GT och dålig beläggning framtill.

MrJake skrev:Hade en bokning i ekonomi, T-klass, i somras på Lissabon - Paris. Skulle inte ge något till Eurobonus men plusgrade-uppgraderade och landade i business, oklar klass. Men det bör, enligt ovanstående resonemang, ha varit P-klass. 250 poäng in till kontot i alla fall. Enligt GCMap 895 miles, så 25% stämmer ju bra.I övrigt en väldigt behaglig flygning med portugisiskt vin, några GT och dålig beläggning framtill.Klicka för att utvidga...

Vinho Verde?

Jag har en bokning nu på torsdag (25/10 kl 14:50) resan är mellan ARN - SID via LIS, jag har lagt ett plusgradebud på ARN-LIS.

Är det någon som har koll på när själva budgivningen stänger, jag förväntade mig att det skulle vara samma som hos SAS dvs. 48 timmar innan, men nu är det mindre än det kvar och jag kan fortfarande ändra mitt bud.

Ännu skummare blir det när jag kollar på TAP's websida och där star det att man måste lägga sitt bud senast 72 timmar innan.

Är det någon som har erfarenhet av Plusgrade hos TAP och kan säga när auktionen stängde och när svaret kom ?

Verkar som att sannolikheten till uppgradering är högst osannolik, när jag kollade med expertflyer så verkar det som att flyget är nästan fullt, dvs nollat i nästan alla klasser.

Back