Palazzi skrev:Deras marknadsföringsavdelning verkar vara pigga på att använda Facebook för att de tror att det är ett modernt kommunikationsmedel som inte kostar (de har rätt). Vad de tydligen förbisett är att man då måste ha folk som tittar på sidan också.... Som det ser ut nu så måste man veta om Blå Tåget, och medveten söka efter deras hemsida.Vad de behöver är s.k
"Triggers"(något som genererar strömmar till Facebook). Det skulle kunna vara reklam på en trafikerad sida (troligen för dyrt). Men det finns andra möjligheter

en enda trigger de haft är en helsida i GP och en i DN. Enligt teorin om "leaking buckets" (hur många som kan uppmärksamma en annons till hur många som köper produkten/tjänsten) blir det inte många köpare. Först ska rätt person (ej SJ's fanclub) se annonsen just denna dag...
1.Det är normalt ca 20% som uppmärksammar (kommer ihåg) en annons i en tidning.
2.30% av dessa funderar på köp.
3.Sedan 12.5% av de som blir kvar köper produkten.[...]Lokal radioreklam på orterna de betjänar vore nog smart. Det kostar iprincip ingenting med radioreklam. Man behöver bara nämna Blå Tåget och Facebook, så kommer det generera folk. Det är ingen garanti för succe, men billigaste sättet att testa.Klicka för att utvidga...