Torde vara Uppsala. Tåget kan ju inte vända på Arlanda då man vill använda SJ perrongen antar jag011430121 skrev:Är Arlanda slutstation för tåget?Klicka för att utvidga...
Torde vara Uppsala. Tåget kan ju inte vända på Arlanda då man vill använda SJ perrongen antar jag011430121 skrev:Är Arlanda slutstation för tåget?Klicka för att utvidga...
Där av min fråga, om det är en "dubbeldäckare" funkar det att vända tåget på Arlanda?mjulven skrev:Torde vara Uppsala. Tåget kan ju inte vända på Arlanda då man vill använda SJ perrongen antar jagKlicka för att utvidga...
mjulven skrev:Torde vara Uppsala. Tåget kan ju inte vända på Arlanda då man vill använda SJ perrongen antar jagKlicka för att utvidga...
mjulven skrev:Rent praktiskt går det. Men att vända tåg tar tid. Dock mindre på en dubbeldäckare. Då tåg passerar Arlanda minst var 30 minut (oftare under rusningstid) så har jag svårt att se det. Tidigare har dubbeldäckare med liknande turer vänt i Uppsala eller Gävle.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Jag antar att du menar att ta SJ-tåget till Arlanda C, gå av där och byta till pendeltåg och exempelvis åka till Upplands Väsby eller Knivsta för att bli upphämtad där..? Lär vara något av en gråzon men borde fungera om nu pendeltågen och SJ-tågen stannar på samma station (och de antar jag att de gör)Klicka för att utvidga...
Ja det går bra, du går ju inte genom spärren in till Sky City!henke12 skrev:Någon som vet hur detta funkar idag?Kommer mer SJ tåg från Umeå, biljett har slutdestination Stockholm.Kan jag byta (utan passagesvgift) till SL-pendeln till upplands Väsby?Klicka för att utvidga...
Formellt sätt får man inte göra det, men i praktiken kommer ingen att stoppa dig. Kom bara ihåg att köpa SL-biljett i appen innan du går på tåget.henke12 skrev:Någon som vet hur detta funkar idag?Kommer mer SJ tåg från Umeå, biljett har slutdestination Stockholm.Kan jag byta (utan passagesvgift) till SL-pendeln till upplands Väsby?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Formellt sätt får man inte göra det, men i praktiken kommer ingen att stoppa dig. Kom bara ihåg att köpa SL-biljett i appen innan du går på tåget.Klicka för att utvidga...
På- och avstigning på Arlanda C kräver formellt att man erlägger stationsavgift. Om man har en biljett Umeå - Stockholm C har man inte betalat någon stationsavgift för Arlanda C. Men som påpekats, kontrollen sker när man går in/ut mellan Arlanda C och Sky City så i det aktuella fallet kommer går det i praktiken bra att byta tåg på Arlanda C utan att någon stationsavgift betalats.Hachans skrev:Klart man får byta så länge man har biljett. Varför skulle det inte bara tillåtet?Klicka för att utvidga...
Rent generellt på SJ gäller att biljetten man köpt bara gäller mellan de två stationerna som står på den. Man får således inte hoppa på tåget tidigare/senare längs sträckan, och inte heller hoppa av tidigare/senare.Hachans skrev:Klart man får byta så länge man har biljett. Varför skulle det inte bara tillåtet?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Rent generellt på SJ gäller att biljetten man köpt bara gäller mellan de två stationerna som står på den. Man får således inte hoppa på tåget tidigare/senare längs sträckan, och inte heller hoppa av tidigare/senare.Klicka för att utvidga...
Så länge man har biljett som gäller på det tåget och den sträcka man åker så får man naturligtvis kliva av på en tidigare station, eftersom man har biljett för den sträckan. Det finns inget som motsäger detta i köp eller resevillkoren.EgOscar skrev:Att man inte får hoppa av TIDIGARE som Henke12 planerar göra är löjligt, menar du att det finns beskrivet nånstans at detta är förbjudet? Självklart kan man ju inte alltid räkna med att kunna göra detta som resenär då SJ ibland ändrar sträckning, tar bort stationer men en operatör borde väl vara positivt inställd till att det blir mer plats på tåget?Klicka för att utvidga...
I praktiken, ja. Formellt är det dock en stationsavgift som ska erläggas av den som stiger på eller av på Arlanda C.NotRyan skrev:Så länge man har biljett som gäller på det tåget och den sträcka man åker så får man naturligtvis kliva av på en tidigare station, eftersom man har biljett för den sträckan. Det finns inget som motsäger detta i köp eller resevillkoren.Vad gäller avgiften på Arlanda, så är det en PASSAGE-avgift som man måste erlägga om man passerar in eller ut på stationen Arlanda C, den behöver alltså inte erläggas om man bara byter där!Klicka för att utvidga...
PassageavgiftSK989 skrev:I praktiken, ja. Formellt är det dock enstationsavgift som ska erläggas av den som stiger påeller av på Arlanda C.Tåg | Stockholm Arlanda AirportKlicka för att utvidga...
JaEgOscar skrev:så om vi ska sammanfatta så behöver inte frågeställaren betala avgift, det är gratis att använda stationen för byte mellan olika tåg.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Rent generellt på SJ gäller att biljetten man köpt bara gäller mellan de två stationerna som står på den. Man får således inte hoppa på tåget tidigare/senare längs sträckan, och inte heller hoppa av tidigare/senare.Klicka för att utvidga...