robin-nilsson
New member
Finns det IFE-system på något bolag där man kan koppla in sin t.ex. iPad med USB och komma åt video-biblioteket från ipaden för att spela på skärmen i stolsryggen?
Video vet jag inte men när det gäller musik tror jag att det finns några fåtal flygbolag vars IFE stödjer denna funktion.Robin Nilsson skrev:Finns det IFE-system på något bolag där man kan koppla in sin t.ex. iPad med USB och komma åt video-biblioteket från ipaden för att spela på skärmen i stolsryggen?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Video vet jag inte men när det gäller musik tror jag att det finns några fåtal flygbolag vars IFE stödjer denna funktion.EDIT:Singapore Airlines Airbus A350 verkar att stödja uppspelning av video från iPad.Pack your iPad for first-of-its-kind IFE on Singapore Airlines A350 - Runway GirlRunway GirlKlicka för att utvidga...
Cathay Pacific skrev:A choice of our entertainment or your ownOur award-winning StudioCX entertainment system with Audio and Video on Demand looks especially good on the touch-screen monitor of your 9-inch Personal TV. And you can connect your iPod, iPhone or iPad* to stream your own music and movies to the screen. There’s a USB port to charge your mobile devices, and a 110V AC power supply for your laptop computer and other electronic devices.* Available for selected models. iPod, iPhone and iPad are trademarks of Apple Inc., registered in the US and other countries.Klicka för att utvidga...
Fast tolkar jag den artikeln så är det tvärt om -- du kan i din ipad/telefon gå igenom vad som finns i IFE, och göra egna spellistor osv. Men du kan inte spela upp faktiska filmer du har med dig på din egen device, de måste finnas i IFE-systemet.Dr. Miles skrev:Video vet jag inte men när det gäller musik tror jag att det finns några fåtal flygbolag vars IFE stödjer denna funktion.EDIT:Singapore Airlines Airbus A350 verkar att stödja uppspelning av video från iPad.Pack your iPad for first-of-its-kind IFE on Singapore Airlines A350 - Runway GirlRunway GirlKlicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Även på Cathay Pacifics nya IFE.New Economy Class | Travel Class - Cathay PacificKlicka för att utvidga...
Aha, jag läste inte tillräckligt noggrant. Tack för att du kollade.mha321 skrev:Fast tolkar jag den artikeln så är det tvärt om -- du kan i din ipad/telefon gå igenom vad som finns i IFE, och göra egna spellistor osv. Men du kan inte spela upp faktiska filmer du har med dig på din egen device, de måste finnas i IFE-systemet.Klicka för att utvidga...