Köpenhamns flygplats får tummen upp!

Ville Fly Småland skrev:Är alltså enda fördelen om man anländer med konventionellt tåg, att man slipper trängas med icke bagageincheckande metropassagerare?Klicka för att utvidga...



Agö skrev:Korrekt. För oss som är icke bagageincheckande metropassagerare blir detta utmärkt.Klicka för att utvidga...
Den enda fördelen är en mycket bra fördel för det kan/kunde vara rejält trångt på golvet, vilket gör det trögt att komma fram när man har bråttom.
 
pep skrev:Man kan vel blot tage elevatoren op til Metro-niveau og gå derfra?Klicka för att utvidga...
Exakt!

Jag kommer inte ihåg exakt hur det ser ut vid brofästet på metro-sidan, men det kan inte vara långt att gå från hissen till bron.



I hallen före bron finns förresten inchcekningsautomater för den som behöver ett boardingpass.
 
Mm, trapporna går nog inte hela vägen upp till det planet, så det är "ovanpå" trappschaktet som gångbron startar. Hissarna går i schakt på ömse sidor om trappan, så de kommer upp bredvid brons start.
 
Idag blev det dags att testa. Från längst bak i Metro till ingången till SAS FastTrack tog 2:30 utan att springa. Och behövde inte krocka med en enda person. Klart lyft från något som inte var dåligt förut heller



Ovanligt lång lö i fasttracken, så jag var inte i loungen förrän 4:45 efter att metron stannade. Vilket ändå är helt ok.



Så går det när man designar ett flygplatsflöde för att hjälpa resenären och inte bara fokuserar på butikerna. Se och lär, Swedavia, se och lär...
 
mha321 skrev:Idag blev det dags att testa. Från längst bak i Metro till ingången till SAS FastTrack tog 2:30 utan att springa. Och behövde inte krocka med en enda person. Klart lyft från något som inte var dåligt förut hellerOvanligt lång lö i fasttracken, så jag var inte i loungen förrän 4:45 efter att metron stannade. Vilket ändå är helt ok.Så går det när man designar ett flygplatsflöde för att hjälpa resenären och inte bara fokuserar på butikerna. Se och lär, Swedavia, se och lär...Klicka för att utvidga...
Är nya bron över "incheckninghallen" klar nu?
 
mha321 skrev:Så går det när man designar ett flygplatsflöde för att hjälpa resenären och inte bara fokuserar på butikerna. Se och lär, Swedavia, se och lär...Klicka för att utvidga...


Du menar som Kastrup skultar till a/b-piren förbi alla affärerna (en omväg) så att man inte ska missa dem istället för att bara gå rakt igenom transfercenter när man kommer från SAS-loungen?



Det hoppas jag inte Swedavia tar efter.
 
Hachans skrev:Du menar som Kastrup skultar till a/b-piren förbi alla affärerna (en omväg) så att man inte ska missa dem istället för att bara gå rakt igenom transfercenter när man kommer från SAS-loungen?Det hoppas jag inte Swedavia tar efter.Klicka för att utvidga...
Nej det jag generellt syftade på var att man gör förbättringar som faktiskt gör att det går smidigare som passagerare.



Cph had definitivt sina baksidor. Men en "dum skyltning" kan du åtminstone ignorera som återkommande resenär. Men visst finns det gott om saker som man ska låta bli att kopiera också - ett exempel är röken i b-piren (från uselt planerade rök bås som i princip alltid hade minst en dörr öppen) , men den verkar ju äntligen vara borta nu, frågan är bara om den nu är på annan plats.
 
Hachans skrev:Du menar som Kastrup skultar till a/b-piren förbi alla affärerna (en omväg) så att man inte ska missa dem istället för att bara gå rakt igenom transfercenter när man kommer från SAS-loungen?Det hoppas jag inte Swedavia tar efter.Klicka för att utvidga...
Haha, och på Arlanda Terminal 5 tvingas passagerare, oavsett status, att vandra igenom taxfreebutiken. Är du skicklig upptäcker du halvvägs smitvägen, annars blir det till att gå igenom hela butiken. Det här kommer man inte ifrån på en modern flygplats.
 
Agö skrev:Haha, och på Arlanda Terminal 5 tvingas passagerare, oavsett status, att vandra igenom taxfreebutiken. Är du skicklig upptäcker du halvvägs smitvägen, annars blir det till att gå igenom hela butiken. Det här kommer man inte ifrån på en modern flygplats.Klicka för att utvidga...
Det fanns ju en riktig smitväg en stund. Men den var ju bara öppen av missatag. Stängdes snabbt och sedan byggde man en butik ivägen så att man inte skulle råka öppna den av misstag igen.
 
mha321 skrev:Det fanns ju en riktig smitväg en stund. Men den var ju bara öppen av missatag. Stängdes snabbt och sedan byggde man en butik ivägen så att man inte skulle råka öppna den av misstag igen.Klicka för att utvidga...
Haha, var det smitvägen som tidigare blockerades av bagagevagnar?
 
Arlanda har ju dock lilla fasttracken närmast Sky City som inte slussar dig direkt in i taxfreen. Men hade varit bättre om den legat direkt under loungen förstås.
 
Canadien skrev:Arlanda har ju dock lilla fasttracken närmast Sky City som inte slussar dig direkt in i taxfreen. Men hade varit bättre om den legat direkt under loungen förstås.Klicka för att utvidga...
Det finns/fanns ju en kontroll för anställda vid Suckarnas gång mellan A och B. Den skulle vara perfekt.
 
Back
Top