Officielt ja, reelt er der ingen eller kun faa, der foelger det ombord, det bliver tilsyneladende ikke "enforced" (iflg. nye reviews). Jeg rejser med dem ab. CPH i morgen - jeg skal opdatere dig her igen om 1-2 dageRicci skrev:Tänkte kanske flyga med Qatar i juli CPH/ARN - BKK/SIN i business.Har de fortfarande krav på munskydd?Klicka för att utvidga...
Boardar nu på Swiss ZRH BCN. Strikt Mask krav. Delas ut ombord för de som inte har egna. Däremot inget CPH ZRH.Mimmisa skrev:Det är krav, men alla flygbolag följer det inte. Flög GOT-ALC 1 juni med SAS och då var det nästan inga som hade munskydd, inte ens besättningen.Klicka för att utvidga...
ulagun skrev:Boardar nu på Swiss ZRH BCN. Strikt Mask krav. Delas ut ombord för de som inte har egna. Däremot inget CPH ZRH.Klicka för att utvidga...
Yes,Kimmen00 skrev:Krävs det till Spanien?Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Tänkte kanske flyga med Qatar i juli CPH/ARN - BKK/SIN i business.Har de fortfarande krav på munskydd?Klicka för att utvidga...
Wille91 skrev:CPH-YYZ med SAS den 11/6 masktvång hela vägen, hemresa den 20/6 masktvång på flygplatsen (YYZ) och på flygplanet tills dörren stängdes (CC tog av sina vid säkerhetsgenomgång).Klicka för att utvidga...
ARN-YYZ 20/6 inget masktvång och ingen i cabincrew bar mask. Man var dock tvungen att ta på sig masken innan dörrarna öppnades i Toronto.LarsCph skrev:Hvor strengt håndhæves det - fx hvis man sidder, eller ligger/sover i business class - har du nogen input om det?Håber snart, at Canada fjerner kravet, det er altså svært at forstå hvordan det kan være relevant syntes jeg.Klicka för att utvidga...
Der er formelt krav om mundbind ombord, men det effektueres naesten ikke ab CPH, maaske 10% sidder med det. Kun FA baerer dog maskerne men der er ingen paamindelser til passagerene. Ved ombordstigning og exits er der mange mundbind. Fra Doha og videre er der langt flere passagerer ombord der baerer mundbind, op mod 50%.pep skrev:Officielt ja, reelt er der ingen eller kun faa, der foelger det ombord, det bliver tilsyneladende ikke "enforced" (iflg. nye reviews). Jeg rejser med dem ab. CPH i morgen - jeg skal opdatere dig her igen om 1-2 dageKlicka för att utvidga...
LarsCph skrev:Hvor strengt håndhæves det - fx hvis man sidder, eller ligger/sover i business class - har du nogen input om det?Håber snart, at Canada fjerner kravet, det er altså svært at forstå hvordan det kan være relevant syntes jeg.Klicka för att utvidga...