Och kom ihåg, eftersom Northmill är debit kort kommer den inte att påverka möjlighet till högre kreditgränser på andra kort. Också en fördel om du ska endast använda sporadiskt.Lellelilltroll skrev:Northmill alla dagar i veckan!Klicka för att utvidga...
Fördelen med Northmill här är att man också kan ta ut pengar då det är ett debitkort. Hade ganska bra kurs när jag använde det flitigt i Japan, både vid köp och uttag.jacoph skrev:Om du vill ha ett kreditkort har Klarnakortet också inget påslag.Klicka för att utvidga...
Nu vet jag inte vad större köp innebär men Northmill verkar ha en maxgräns på 40 000:-ocr123 skrev:tänkte göra ett större köp i euroKlicka för att utvidga...
Jag använder också Santander, det funkar bra och referenskurserna brukar vara ok. Ibland avvisas dock CNP-köp (card not present) av oklar anledning, trots att jag inte är i närheten av kreditgränsen. Då får man dra fram ett annat kort.Avdankad skrev:Santander har 0, jag har dock inte grävt i vilken referenskurs de använder.Klicka för att utvidga...
Du kan ha upp till 40 valutor på kortet och kan lägga larm när växelkursen är bra för att växla SEK. Bra när man gör mindre utlägg i lokal valuta. Och du har digitala kort som kan bytas på direkten om nåt kort blir kapat.mrestes skrev:Wise debitkort. Du får midmarket rate, dvs det bästa möjliga växelkurs, ingen avgift och väldigt låg avgift. Just nu 0,42 % om du betalar i Euro från ditt SEK saldo. 0,45% mot USD. Tror inte du kan hitta en avgiftsfri kort med en växelkurs nackdel under 0,5%.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Hörde reklam för Northmill bank, som påstås ha ett VISA-kort med 0 kr i avgifter, valutapåslag och kontantuttag. Dessutom ingår en reseförsäkring. Låter för bra för att vara sant, nån som har testat?Gratis bankkort – För enklare betalningar - Northmill BankSkaffa vårt bankkort och få ett konto med 2 % ränta - helt gratis. Inga avgifter. Inget valutapåslag. Sparränta från första kronan.www.northmill.comKlicka för att utvidga...
Jag har det som backup, för att ha tillgång till ett Visa-kort utifall att Amex och MC skulle ligga nere... samt ett debitkort utifall att kreditkort inte skulle accepteras. Gratis är det också, samt ger hyfsad ränta på insatta pengar till skillnad från hos min vanliga bank.Cristoffer Cedergren skrev:Hörde reklam för Northmill bank, som påstås ha ett VISA-kort med 0 kr i avgifter, valutapåslag och kontantuttag. Dessutom ingår en reseförsäkring. Låter för bra för att vara sant, nån som har testat?Klicka för att utvidga...