Letar businessresa Göteborg-New York 14/10.

Resenarengot skrev:Kanske jag som snurrar till det, har inte bokat något utan tänkte boka online gva-jfk och ringa in för resten. Tänker jag rätt?Klicka för att utvidga...
Ring in och boka allt över telefon istället, så slipper du betala ändringsavgift på 150kr/pax - vill funnits vänta, så gör du som du tänkt, helt rätt!

För jag antar du inte får upp got-gva-Jfk online?

Mattias Holmén skrev:Ring in och boka allt över telefon istället, så slipper du betala ändringsavgift på 150kr/pax - annars tänker du helt rätt!För jag antar du inte får upp got-gva-Jfk online?Klicka för att utvidga...
Nej precis, blir det 450 avgift bara totalt då för att slänga in den bokningen på chans? Lär väl släppas bonusbiljetter direkt från got snart men vet inte om man vågar vänta

Resenarengot skrev:Nej precis, blir det 450 avgift bara totalt då för att slänga in den bokningen på chans? Lär väl släppas bonusbiljetter direkt från got snart men vet inte om man vågar väntaKlicka för att utvidga...
Alla avgifter är per person, så 450kr/person för att göra en Star Alliance bokning (denna betalas ej tillbaka vid avbokning, efter 24h). Vid ändring av en bokning kostar det 150kr/person. Den avgiften betalas inte heller tillbaka vid avbokning.

Mattias Holmén skrev:Linjen annonserades igår, så det har inte varit möjligt att släppa platser tidigare. Tittar vi historiskt så är det troligast att det kommer släppas platser på dessa linjer inom kort.För CPH-JFK tog det 11 dagar från att linjen annonserades tills det släpptes biljetter. (24/11 -> 5/12)Klicka för att utvidga...
Har kikat varje dag och nu har det gått drygt 11 dagar. Tror du det bara är att fortsätta bevaka eller kan det vara att det inte blir bonus helt enkelt på denna rutt?

Resenarengot skrev:Har kikat varje dag och nu har det gått drygt 11 dagar. Tror du det bara är att fortsätta bevaka eller kan det vara att det inte blir bonus helt enkelt på denna rutt?Klicka för att utvidga...
De kommer förr eller senare. Bara för att det var 11 dagar förra gången betyder inte att det måste vara 11 dagar nu. Kan komma i eftermiddag eller om 3 månader, det kommer visa sig.

palmen skrev:De kommer förr eller senare. Bara för att det var 11 dagar förra gången betyder inte att det måste vara 11 dagar nu. Kan komma i eftermiddag eller om 3 månader, det kommer visa sig.Klicka för att utvidga...
Tack, är det någon av "hacksidorna" man kan lägga bevakning på det på något smidigt sätt? (eller övriga star alliancebolag så man kan se om det kommer upp önskat antal bonusbiljetter för rätt tidsspann) ?

Resenarengot skrev:Tack, är det någon av "hacksidorna" man kan lägga bevakning på det på något smidigt sätt? (eller övriga star alliancebolag så man kan se om det kommer upp önskat antal bonusbiljetter för rätt tidsspann) ?Klicka för att utvidga...
Alla som erbjuder bevakning löser nog det, men det brukra vara bättre att själv titta då de inte ligger ute med live uppdateringar.

Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.

Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?

Resenarengot skrev:Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?Klicka för att utvidga...
Ja, poängen är baspoäng, dvs räknas mot status. Du kan dock inte använda 2-4-1 voucher på biljetter som inte är award.

Resenarengot skrev:Bonusresorna lyser med sin frånvaro, men funderar på att istället köpa resan med poäng, kostar 163308 poäng dit i business smart, vilket om jag förstår det rätt då ger 7000 poäng som också är statusgrundande? Då skulle jag få lite hjälp på traven mot Guld också nämligen.Kan man ringa in och boka en sån där man köper resan dit för poäng medan man kör en Sas Star Alliance Bonusresa för 78.000 hem och kör en 2-4-1 voucher på det så det totalt blir 241308 / 2 = 120654 poäng?Klicka för att utvidga...
Nej, voucher går bara applicera på bonusresor, inte på vanliga resor betalda med bonuspoäng.

Nej. 2-4-1 gäller endast bonusresor. Du kan däremot använda vouchern endast på hemresan vilket kanske inte är att rekommendera men det funkar. Priset borde då landa på 202 308 poäng.

Tusen Tack, hur är er erfarenhet - brukar resor i business som betalas för poäng likt mitt förslag behöva bokas i god tid eller brukar det vara god tillgång på dessa?

(Kostar ju 400€ om man avbokar så vill helst inte boka förrän jag vet att allt blir av till 100%).

Resenarengot skrev:Tusen Tack, hur är er erfarenhet - brukar resor i business som betalas för poäng likt mitt förslag behöva bokas i god tid eller brukar det vara god tillgång på dessa?(Kostar ju 400€ om man avbokar så vill helst inte boka förrän jag vet att allt blir av till 100%).Klicka för att utvidga...
Tillgången finns ju kvar så länge biljetter säljs, ju dyrare biljetten är, desto mer poäng kostar den att köpa. Dvs följer priset för vanliga biljetter då det är en vanlig biljett.

Tänk även på att det inte är lika flexibla bokningsvilkor på en sådan biljett, som med SAS Bonus.

Tusen tack för all feedback, nu verkar det lösa sig - en sista fråga:

Om jag bokat 1 biljett t&r och efter detta vill boka på ett av barnen på samma bokning, spelar det någon roll om vi har varsin separat bokning eller är det viktigt båda ligger på samma? (Det är inte aktuellt splitta på oss vid förseningar, missade anslutningsflyg osv).

Edit: Chatten sa det bara var ringa in så kunde dom boka in henne på samma. Telefon hade svårt hitta platserna, verkade relativt svår att få något entydigt besked från så slutade med att jag avbokade och bokade om för 2 pax ist.

Bästa platserna om man reser 2 pax i Sas 1-2-1 ? Är 2D+2F bra?

Resenarengot skrev:Tusen tack för all feedback, nu verkar det lösa sig - en sista fråga:Om jag bokat 1 biljett t&r och efter detta vill boka på ett av barnen på samma bokning, spelar det någon roll om vi har varsin separat bokning eller är det viktigt båda ligger på samma? (Det är inte aktuellt splitta på oss vid förseningar, missade anslutningsflyg osv).Edit: Chatten sa det bara var ringa in så kunde dom boka in henne på samma. Telefon hade svårt hitta platserna, verkade relativt svår att få något entydigt besked från så slutade med att jag avbokade och bokade om för 2 pax ist.Bästa platserna om man reser 2 pax i Sas 1-2-1 ? Är 2D+2F bra?Klicka för att utvidga...
Jag hade tagit 1D+F. Mer utrymme för fötterna och rent generellt.

Resenarengot skrev:Tusen tack för all feedback, nu verkar det lösa sig - en sista fråga:Om jag bokat 1 biljett t&r och efter detta vill boka på ett av barnen på samma bokning, spelar det någon roll om vi har varsin separat bokning eller är det viktigt båda ligger på samma? (Det är inte aktuellt splitta på oss vid förseningar, missade anslutningsflyg osv).Edit: Chatten sa det bara var ringa in så kunde dom boka in henne på samma. Telefon hade svårt hitta platserna, verkade relativt svår att få något entydigt besked från så slutade med att jag avbokade och bokade om för 2 pax ist.Bästa platserna om man reser 2 pax i Sas 1-2-1 ? Är 2D+2F bra?Klicka för att utvidga...

Rad 1 tycker jag är trevligare än rad 2.

Tack båda för tips om rad 1, och är man 2 är det 1D+1F som gäller antar jag?

Det blir inte väl öppet / icke privat på rad 1?

Resenarengot skrev:Tack båda för tips om rad 1, och är man 2 är det 1D+1F som gäller antar jag?Det blir inte väl öppet / icke privat på rad 1?Klicka för att utvidga...

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230118/962941edc85827692b99f571df641ea3.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20230118/c1e4718d9c666f18a69788708e672d3b.jpg

Resenarengot skrev:Tack båda för tips om rad 1, och är man 2 är det 1D+1F som gäller antar jag?Det blir inte väl öppet / icke privat på rad 1?Klicka för att utvidga...
Det finns en tråd för just denna typ av fråga, bara läsa där för mer info.

Bästa platserna i SAS nya business class?

Hej, Tänkte bara höra med er som har provat på SAS nya business kabin vilka/vilken plats ni föredrar? Vi är 2 st som skall åka till Ord i oktober och det ser i nuläget ut som vi ska ha nya kabinen både ut och hem. Vi har i nuläget valt mitten sätena på rad 1 men börjar fundera lite på om det...

www.businessclass.com

Back