F
Budgetresenär skrev:Amsterdam - Paris-Charles du Gaulle, AF1341, Airbus A320-200Väl i Amsterdam begav jag mig till Crown Lounge, som är en bra lounge enligt mig. Jag samlade ihop en liten post-frukost, med bl a korv, ägg och färskpressad apelsinjuice och avnjöt den och tog sedan en dusch och började sedan skriva denna tråden tills det var dags för boarding.Visa bifogad bild 70489Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70490Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70491Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70492Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70493Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70494Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70495Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70496Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70497Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70498Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70499Crown Lounge, AmsterdamVisa bifogad bild 70500Crown Lounge, AmsterdamÅterigen fungerade prio-boarding perfekt och på detta flyget fanns det 6 rader businessclass och alla utom två platser var upptagna.Visa bifogad bild 70502Air France businessclass på Airbus 320-200Det delades ut kalla, paketerade våtservetter och sedan kom matserveringen. Ombordspersonalen verkade rejält stressade med att hinna få ut maten och det kan man kanske förstå med tanke på att flygningen gick på knappt en timme. Allting smakade ypperligt och det var inga problem att några glas Champagne till maten.Visa bifogad bild 70503MatserveringVi landade några minuter försenade, men slapp bussgate den här gången.Klicka för att utvidga...
Det är bara att boka på, det gamla talesättet "man ångrar bara de resor man inte gjorde" gäller alltid.Gus skrev:Jag skulle väldigt gärna prova både Air France och Aeroflot i business och Sibirien är jag mycket spänd på!Klicka för att utvidga...
Underbart ärligt!Budgetresenär skrev:(jag sover alltid med täcke på flyg eftersom jag tycker det är så genant om morgonståndets konturer syns utanpå jeansen)Klicka för att utvidga...
Haha, nejdå, allt har gått jättebra. Första bokstaven i ett av mina mellannamn stavades fel i mitt visum i den nedre, maskinläsbara delen så det var lite spännande att gå igenom passkontrollen, men det var inga problem, ingen upptäckte det. Nu sitter jag i Istanbul och skriver så jag fick lov att åka ut ur Ryssland också. Tack för omtanken, dock.Dr. Miles skrev:Jag är lättad. Jag trodde att du blev fast vid rysk immigration när du inte har uppdaterat din reserapport från tisdags (med flyg till Moskva).Klicka för att utvidga...
Jag tror inte jag har ätit den såsen förr så jag har inget att jämföra med, men jag tycker den smakade väldigt bra, den passade perfekt till kycklinglåret.Gus skrev:Fantastisk rapport!Hur var romescosåsen som serverades till kycklingen?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Det blev en något försenad avgång och hade jag suttit på andra sidan hade jag fått en fin utsikt utöver centrala Paris, men istället fick jag utsikt över Paris norra förorter, vilka kanske inte är lika sevärda. Direkt när fasten seatbelt-lampan hade släkts delades menyer ut.Klicka för att utvidga...
Tack för tipset. Det fanns lediga platser på andra sidan, men säkerhetsbälteslampan var fortfarande tänd så flygvärdinnorna hade nog inte blivit så glada om jag hade flyttat mig. På en senare flight, Paris-Istanbul, satt jag på rätt sida, men då var det molnigt och vi var ovanför molnen när vi passerade centrala Paris...Brandten skrev:Nu kanske det inte fanns plats på andra sidan eller andra omständigheter som gjorde att du satt på "fel sida" men ett tips är att alltid ha koll på Flightradar24 för avgångar och ankomster. Då ser man tydligt vilken sida som ger bäst vy efter avgång.Klicka för att utvidga...