D
Dreamliner
Guest
Drack den i natt men den var så ny att den inte finns med i menyn. Mild men mycket smak av vanilj.Anfield skrev:Trevlig rapport ! Tack !Vad är det för ny Rom ?Klicka för att utvidga...
Drack den i natt men den var så ny att den inte finns med i menyn. Mild men mycket smak av vanilj.Anfield skrev:Trevlig rapport ! Tack !Vad är det för ny Rom ?Klicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Drack den i natt men den var så ny att den inte finns med i menyn. Mild men mycket smak av vanilj.Klicka för att utvidga...
Jag har en bild på flaskan som jag fått tidigare, ska se om jag kan posta den efter att jag sovit lite till. Det här med att vakna mitt i natten pga jetlag är alltid intressant när man ändå klarat att vara uppe till 23 lokal tidAnfield skrev:Trevlig rapport ! Tack !Vad är det för ny Rom ?Klicka för att utvidga...
Som tur var hade de ingen värme på i det lastutrymmet. Kul att de har så mycket frakt de tjänar pengar på, antar att det är en förutsättning för att vi ska kunna köpa billiga biljetterslugger4567 skrev:Lukta det fisk ombord?Klicka för att utvidga...
Gweilo_2 skrev:Någon som vet vad det är för "ny" kapacitet som gör att man kan starta dessa två linjer till Miami ? Nya 330 självfallet, men dom har ju varit med ett tag, och har väl främst använts till HKG/LAX linjerna ?Klicka för att utvidga...
De nya 330 är baserade i Stockholm och flyger inte till Miami. New York och Chicago planen som varit i Stockholm tidigare används nu för denna linje bland annatGweilo_2 skrev:Någon som vet vad det är för "ny" kapacitet som gör att man kan starta dessa två linjer till Miami ? Nya 330 självfallet, men dom har ju varit med ett tag, och har väl främst använts till HKG/LAX linjerna ?Klicka för att utvidga...
OK, verkar som om ARN klarar sig på dom fyra nya vilket frigjorde kapacitet för Miami, bl.a ?palmen skrev:De nya 330 är baserade i Stockholm och flyger inte till Miami. New York och Chicago planen som varit i Stockholm tidigare används nu för denna linje bland annatKlicka för att utvidga...
Precis så det är, när de andra planen uppgraderades så nyttjade detta plan som stand in. Om jag kommer ihåg rätt så går den andra maskinen som frigjordes till Washington eller Chicago från Köpenhamn. Bara gjort en provbokning så ser man vilket plan det är.Gweilo_2 skrev:OK, verkar som om ARN klarar sig på dom fyra nya vilket frigjorde kapacitet för Miami, bl.a ?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Precis så det är, när de andra planen uppgraderades så nyttjade detta plan som stand in. Om jag kommer ihåg rätt så går den andra maskinen som frigjordes till Washington eller Chicago från Köpenhamn. Bara gjort en provbokning så ser man vilket plan det är.Klicka för att utvidga...
Var bor du? Jag kommer med BA på lördagkväll om det fungerar som planerat, det kan ju ske något när man flyger med BA, bor på Hilton Airport.palmen skrev:Hem på söndag, tror allt sas folket ska åka hem då också. De verkade ha ett späckat program här i MiamiKlicka för att utvidga...
Sista natten bor jag på IC Downtown. Säg till när du är här så kan vi ta något att äta eller dricka.011430121 skrev:Var bor du? Jag kommer med BA på lördagkväll om det fungerar som planerat, det kan ju ske något när man flyger med BA, bor på Hilton Airport.Klicka för att utvidga...
Det stämmer att det är så de slingar planenGweilo_2 skrev:Det fPlus att HKG bara är 5 dagar/vecka, annars hade det inte funkat. Verkar som att LAX/EWR är en slinga och HKG/ORD den andraKlicka för att utvidga...
Haha, du postade detta under tiden jag skrev om loungen här. Det är Aviancas Lounge som används och den är bra.amh skrev:TACK Palmen för ett utförligt och trevligt reportage om premiärflygningen Oslo-Miami. Jag var med på samma flight men i säte 30A, dvs.inte riktigt samma saker på brickan (även om kycklingen var samma och den var förvånandsvärt god) men ingen gratis dricka (jo, en alkoholfri). Måste dock säga att det var länge sedan jag åkte med en så service inriktad SAS personal. Tyvärr berodde det nog på att många i SAS upper management var med på planet + säkert många bloggare som ni skrivit om. En liten undran dock,försökte också bli uppgraderad (till plus), men som sagt var det ett fullt plan....är det då ok att SAS egen personal sitter i business/plus och förhindrar att kunderna kan uppgradera sig??En fråga inför hemresan senare i veckan....har SAS egen lounge på Miami flygplatsen eller vad är det som gäller + gärna lite om hur den var?Klicka för att utvidga...