Hur gick det sedan?JockeS skrev:Tack, Janne. Vi är lite hispiga ska jag erkänna. Förmodligen helt i onödanKlicka för att utvidga...
Hur gick det sedan?JockeS skrev:Tack, Janne. Vi är lite hispiga ska jag erkänna. Förmodligen helt i onödanKlicka för att utvidga...
Precis sparkat av oss skorna på hotellrummet efter en klockren flight från Göteborg via Arlanda till New York.Jannes skrev:Hur gick det sedan?Klicka för att utvidga...
Flygplanet som landar gör det samtidigt som rullbanan inte är fri, eftersom planet som ska lyfta ännu inte lyft? Något av planen, eller flygledningen, har uppenbart missat något.cantona skrev:HejNågon som kan förklara det första som inträffar i videon?"First clip=happened on 8 June 2024 and supposedly the Indian authorities have initiated an enquiry"Klicka för att utvidga...
Finns det inga varningssystem?ekf skrev:Flygplanet som landar gör det samtidigt som rullbanan inte är fri, eftersom planet som ska lyfta ännu inte lyft? Något av planen, eller flygledningen, har uppenbart missat något.Klicka för att utvidga...
Mig veterligen finns det inte för den typen av missar, i alla fall är det inget som är utrullat överallt. Generellt sett så är man i händerna på flygledningen och som sista skyddsnät de landande piloternas möjlighet att visuellt se hindren på landningsbanan.cantona skrev:Finns det inga varningssystem?Klicka för att utvidga...
Japp menade SK1913. Nu har dom planerat om vad SE-ROD ska göra idag. Hur menar du med planerad diversion?Cristoffer Cedergren skrev:SK1912 är från Malaga. Du memade SK1913. Flygs nu från Athen till Santorini. Verkar ha varit en högst planerad divertion till ATH.Klicka för att utvidga...
Dom gick inte hastigt ner i höjd eller satta på hold.BCflyer skrev:Japp menade SK1913. Nu har dom planerat om vad SE-ROD ska göra idag. Hur menar du med planerad diversion?Klicka för att utvidga...
"Planned diversion" är för mig inget känt uttryck, menar du att de planerat ett tekniskt stopp?Cristoffer Cedergren skrev:SK1912 är från Malaga. Du memade SK1913. Flygs nu från Athen till Santorini. Verkar ha varit en högst planerad divertion till ATH.Klicka för att utvidga...
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/sas-plan-har-gatt-ner/011430121 skrev:Någon på BC som vet varför SK 2590 går till AMS, ordinarie BRU-CPH idag den 8 augKlicka för att utvidga...
De fick gå ner i AMS för att kolla kabintrycket, har inte läst hur det gick och huruvida de kommit iväg011430121 skrev:https://www.expressen.se/nyheter/varlden/sas-plan-har-gatt-ner/Ladda nedExpressens app för iOS härKlicka för att utvidga...