Statusförmåner (extra bagage) gäller inte på anslutning med annat flygbolag, speciellt när flygbolaget tillhör en annan allians.Crille81 skrev:Blev uppgraderad till First på ORD-ATL utan att veta varför men ifrågasatte inte detNu till nästa fråga, flyger hem ATL-ORD-CPH med AA på första sträckan... Hur är det med extra bagage som EBG?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Bara för att förtydliga@Crille81- bokade du business, premium economy eller economy?Klicka för att utvidga...
Men du kunde checka in bagaget hela vägen? Behövde inte plocka ut det i ORD på hemvägen?Crille81 skrev:Economy (SAS Go) så det var lite överraskande med First upgrade!Lite (Mycket) irriterande med bagaget bara på hemvägen...Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Men du kunde checka in bagaget hela vägen? Behövde inte plocka ut det i ORD på hemvägen?Klicka för att utvidga...
Swiss-loungen brukar väl inte vara öppen när SAS-flygen avgår. Den har åtminstone inte varit det de gånger jag försökt, alternativt "vi har bara öppet i 5 minuter till, sorry sir"AABack2ARN skrev:Det är väl bara SAS och Swiss som har lounger i Terminal 5 (av Star-bolagen alltså). Har själv inte prövat Swiss-loungen. Tycker SAS lounge i Chicago slår den på Newark om än ganska marginellt.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Swiss-loungen brukar väl inte vara öppen när SAS-flygen avgår. Den har åtminstone inte varit det de gånger jag försökt, alternativt "vi har bara öppet i 5 minuter till, sorry sir"Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Till det bättre eller det sämre?Klicka för att utvidga...
Var glad - det finns värre...Vaniljvodka skrev:De enda *A-lounger jag testat som varit sämre än SAS är Uniteds.Klicka för att utvidga...