Senaste nytt

Lounge access med barn?

Så med EBG så är saken biff för mig plus fru, vänner inkl. familj får dra till Mac Donalds..:D Hoppas inte vänskapen ryker bara, men de har själva valt economy...;).

Haha... De skal bare være glade for, at de ikke (endnu) er blevet smittet med business class virus - det er ganske dyrt at være ramt af og så vidt jeg ved findes der faktisk ingen kur når man først er inficeret! :)

Alla har vi olika åsikter om detta med gäster/familjemedlemmar i loungen. Även om det är sommartid så finns det människor som är på arbetsresor och önskar loungen till det syfte som gjorde att den en gång uppstod - "lugn oas i flygplatsens stress för arbete och avkoppling".

För min del tycker jag att t ex SAS Gold-lounger enbart ska kunna nyttjas av den som uppnått status. Har man gäster/familj med sig så kan det vara ok att hänvisas till vanliga "business-loungen".

Alla har vi olika åsikter om detta med gäster/familjemedlemmar i loungen. Även om det är sommartid så finns det människor som är på arbetsresor och önskar loungen till det syfte som gjorde att den en gång uppstod - "lugn oas i flygplatsens stress för arbete och avkoppling".

För min del tycker jag att t ex SAS Gold-lounger enbart ska kunna nyttjas av den som uppnått status. Har man gäster/familj med sig så kan det vara ok att hänvisas till vanliga "business-loungen".
På sitt sätt är det en intressant tanke. Gissar att de flesta med guld får det på affärsresor, och att dessa resor primärt görs ensamma. För att behålla det exklusiva i guld-loungerna kanske en mellanväg kunde vara innehavare+EN gäst. Vill man ha familjen är man välkommen, men till Business-delen.
Problemet blir väl så klart dimensionering. Business-loungerna kanske inte har kapaciteten som krävs.

Tycker oxå en gäst borde räcka. Sitter nu i SIN på goldlounge terminal 2 och förundras över hur många goldcard en barnfamilj på 6 pers kan samla ihop. Överväger gå ner och fika och få lugn och ro...........

Enig. På Kastrup har man t ex löst detta genom att ha ett väl avskärmat lekrum i businessloungen. Funkar fint. Sedan är min dotter iofs guldmedlem så rent krasst har hon mer rätt att vara i guldloungen än vilken gäst som helst utan guldkort.

Toppen