Lounger på Arlanda 2024?

Fredah skrev:Men kanske bättre värde med nya loungen vid F isåfall? Jag har inte varit i business delenKlicka för att utvidga...
De hade även någon form av bubbel i fredags. Vet inte om det alltid erbjuds.

Edit: Ser nu att du skrev Cava och det stämmer säkert. Jag kollade inte så noga.

Fredah skrev:Det beror väl på hur man ser på det. Kostar väl typ 300kr, hur många Norrlands får man i terminalen för det? Kanske 2-3st så om man har tänkt ta 4 öl så är det kanske värt.Men kanske bättre värde med nya loungen vid F isåfall? Jag har inte varit i business delen (som jag antar är den man kan köpa sig in i) men på guld sidan finns ju 1664 istället för Norrlands och även bättre utbud av cava och vin sist jag kollade.Klicka för att utvidga...
Det är en "Carlsberg" bar i business delen, var enbart carlsberg där initialt, om något ändrats sedan dess låter jag vara osagt.

Om man bara går till loungen för att dricka öl skulle jag säga att värdet är extremt tveksamt. Tidigare fanns det stor stark för typ 99 kronor på vissa ställen så tre stycken får man väl för samma pris.

palmen skrev:Det är en "Carlsberg" bar i business delen, var enbart carlsberg där initialt, om något ändrats sedan dess låter jag vara osagt.Om man bara går till loungen för att dricka öl skulle jag säga att värdet är extremt tveksamt. Tidigare fanns det stor stark för typ 99 kronor på vissa ställen så tre stycken får man väl för samma pris.Klicka för att utvidga...
Om man nu går dit för att dricka och hänger där 3 h i loungen hinner man ju lätt med mer än 3 carlsberg (samt några glad vin/cava) . Sen är carlsberg inge god men men...

Kimmen00 skrev:Om man nu går dit för att dricka och hänger där 3 h i loungen hinner man ju lätt med mer än 3 carlsberg (samt några glad vin/cava) . Sen är carlsberg inge god men men...Klicka för att utvidga...
Jo, du går ju plus på det jämfört med att köpa ölen på Arlanda, men jag skulle inte köps 3 Carlsberg för 300 kronor och känna jag gjort en bra deal sittandes på en stol i ett rum utan fönster.

palmen skrev:Jo, du går ju plus på det jämfört med att köpa ölen på Arlanda, men jag skulle inte köps 3 Carlsberg för 300 kronor och känna jag gjort en bra deal sittandes på en stol i ett rum utan fönster.Klicka för att utvidga...
Fast business loungen sas har väl fönster ut mot landside.. Samt man får ju plockmat o snacks oxå.

Om loungen är "gratis" så är det The Utter Most Luxury där man till varje pris måste hänga, men ska det betalas 300 sek så är det värre än värsta förorts sunkhaket.

apknug skrev:Om loungen är "gratis" så är det The Utter Most Luxury där man till varje pris måste hänga, men ska det betalas 300 sek så är det värre än värsta förorts sunkhaket.Klicka för att utvidga...
Tänkte mest gamla business loungen..

apknug skrev:Om loungen är "gratis" så är det The Utter Most Luxury där man till varje pris måste hänga, men ska det betalas 300 sek så är det värre än värsta förorts sunkhaket.Klicka för att utvidga...
Du har inte varit i förorten då tror jag hahah. Fan, pizzerian i Västra Skogen är värre.

fred80 skrev:Nej men läste det här Swedavias intranät."Ytterligare en lounge i Terminal 5​60° Lounge har öppnat i Terminal 5. Den ligger i direkt anslutning till gate F66 och drivs av Avolta HMS Host.Den nya loungen är en del av Swedavias loungestrategi för att tillgodose behovet av en lounge för Non Schengen-resenärer i Terminal 5. Loungen är även ett viktigt tillskott när Pearl Lounge vid Gate E1 stänger för gott den 31 mars.60° Lounge är en pop-up som finns tills den kommande permanenta Non Schengen-loungen öppnar i gateområde F under första kvartalet 2026."https://www.swedavia.net/nyheter/Sidor/Ytterligare-en-lounge-i-Terminal-5.aspxKlicka för att utvidga...

Är det någon som vet vilka bolag som nyttjar denna lounge? Mer specifikt är det denna lounge Qatar nyttjar eller skickar de passagerarna till Pearl vid C-gaterna? Inser att jag inte varit på Arlanda T5 sedan i januari och loungefindern i oneworld-appen är ouppdaterad när det kommer till Arlanda T5.

Jag svarar mig själv. 60° används av Emirates, Qatar, ANA och Air China (samt TUI tror jag det var). En ganska trevlig lounge och mycket praktiskt att den ligger efter passkontrollen.

AABack2ARN skrev:Jag svarar mig själv. 60° används av Emirates, Qatar, ANA och Air China (samt TUI tror jag det var). En ganska trevlig lounge och mycket praktiskt att den ligger efter passkontrollen.Klicka för att utvidga...
Vilka villkor har 60gr? Kommer en Senator flygandes ekonomi med Air China in?

Back