Lufthansa Economy bättre än SAS Plus

Börnen skrev:Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.För tre personer blir det totalt:SAS Go 28712 kr, 18900 poängSAS Plus 39859 kr, 49500 poängLH Eco 21697 kr, 20706 poängLH P-Eco 36073 kr, 60993 poängSå de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densammaSom Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.Klicka för att utvidga...


Åkte LH PE två veckor sedan (dagflygning). Tyckte det var en mycket bra produkt. Stolen, benutrymmet och skärmen var riktigt bra. Stor skillnad mot Eco (för mig är komfort det viktigaste vid långflygningar) . För en dagflygning hade jag inte tvekat på valet mot Sas Go eller Sas Plus prismässigt för en sekund (med dina förutsättningar och priser), om det var det valet det står mellan.
 
LarsCph skrev:Prisforskellene på Go vs Plus vs Business er og bliver ikke altid åbenlyst logiske.Visa bifogad bild 102370Klicka för att utvidga...
Tillgång vs. efterfrågan. På den flighten är det varit högre efterfrågan på SAS Plus än Business och alltså är Plus lika dyrt. Troligen kommer nästa som vill åka premiumkabin välja business och då går priset på Business upp, vilket är logiskt.
 
Börnen skrev:Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.För tre personer blir det totalt:SAS Go 28712 kr, 18900 poängSAS Plus 39859 kr, 49500 poängLH Eco 21697 kr, 20706 poängLH P-Eco 36073 kr, 60993 poängSå de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densammaSom Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.Klicka för att utvidga...
Vart startar du? Om du startar i CPH så jämför du direktflyg mot byte på valfri tysk hubb. Direktflyg är oftast dyrare upplever jag så kanske inte helt rättvis jämförelse och sedan beror det hur många biljetter SAS resp. LH har sålt på sina flighter.
 
Taggen skrev:Tillgång vs. efterfrågan. På den flighten är det varit högre efterfrågan på SAS Plus än Business och alltså är Plus lika dyrt. Troligen kommer nästa som vill åka premiumkabin välja business och då går priset på Business upp, vilket är logiskt.Klicka för att utvidga...
Förutom alla de som har "ingen business" som travel policy. Och det är naturligtvis efterfrågan från den gruppen som drar upp priserna i plus.
 
mha321 skrev:Förutom alla de som har "ingen business" som travel policy. Och det är naturligtvis efterfrågan från den gruppen som drar upp priserna i plus.Klicka för att utvidga...
Fast det vet vi inget om så att säga att det naturligtvis är så går inte i ett specifikt fall. Framförallt inte när exemplet i den tidigare posten gäller en flight som äger rum på en Lördag.
 
Taggen skrev:Fast det vet vi inget om så att säga att det naturligtvis är så går inte i ett specifikt fall. Framförallt inte när exemplet i den tidigare posten gäller en flight som äger rum på en Lördag.Klicka för att utvidga...
Det har naturligtvis (!) helt rätt i. Det är ett vanligt scenario men det är absolut inte självklart att det var det som var fallet denna gång.
 
Taggen skrev:Vart startar du? Om du startar i CPH så jämför du direktflyg mot byte på valfri tysk hubb. Direktflyg är oftast dyrare upplever jag så kanske inte helt rättvis jämförelse och sedan beror det hur många biljetter SAS resp. LH har sålt på sina flighter.Klicka för att utvidga...


Startar i Norrland så det är lika många byten oavsett om jag åker via Danmark eller Tyskland.
 
Taggen skrev:Tillgång vs. efterfrågan. På den flighten är det varit högre efterfrågan på SAS Plus än Business och alltså är Plus lika dyrt. Troligen kommer nästa som vill åka premiumkabin välja business och då går priset på Business upp, vilket är logiskt.Klicka för att utvidga...


Du har sikkert ret - der er allerede solgt 3 stk billetter til den billige pris til mig på dén afgang for et par måneder siden hvor SAS Plus også var dyrere end business. Jeg forstår godt at det skyldes den billigere booking klasse på SAS Plus formentlig er udsolgt - men så sælger de da ikke mange SAS Plus billetter udover til de som har en ultra-rigid rejsepolitik.
 
mha321 skrev:Förutom alla de som har "ingen business" som travel policy. Och det är naturligtvis efterfrågan från den gruppen som drar upp priserna i plus.Klicka för att utvidga...
Önskar jag hade så frikostig resepolicy. Vi har economy only som policy!
 
Lufthansa PE slår ju SAS Plus numer på i princip alla punkter. Just 25% extra poäng som EBD är viktigt men med högre bokningsklass för LH PE blir det ofta samma poäng iaf. Plus-stolen är behållningen, resten devalverat till eco tyvärr.
 
Back
Top