Lufthansa - NYA first.

axxo

New member
När tror ni Lufthansa släpper sin nya first? Är så sugen på att testa!



Vet ni även vilka rutter som kommer släppas först?
 
2027 kanske... //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png
 
Frågade CC i september när jag åkte LH C. Hennes spaning var att det är väldiga förseningar med att få leverans av kabiner/säten, så sannolikt försenas någon större utrullning från vad som är sagt ursprungligen (vilket är 2025 för swiss, LH skulle vara något före).







Swiss introducerar ny kabin i first, business, och eco från och med 2025

Strax efter Lufthansa kommer Swiss med motsvarande goda nyheter - de lanserar nya kabiner i första-, affärs-, och ekonomiklass. Deras A330 och 777 kommer retrofittas från och med 2025, medan deras A350-900 kommer levereras med den nya kabinen från och med 2025...



www.businessclass.com
 
FilipJ skrev:Frågade CC i september när jag åkte LH C. Hennes spaning var att det är väldiga förseningar med att få leverans av kabiner/säten, så sannolikt försenas någon större utrullning från vad som är sagt ursprungligen (vilket är 2025 för swiss, LH skulle vara något före).Swiss introducerar ny kabin i first, business, och eco från och med 2025Strax efter Lufthansa kommer Swiss med motsvarande goda nyheter - de lanserar nya kabiner i första-, affärs-, och ekonomiklass. Deras A330 och 777 kommer retrofittas från och med 2025, medan deras A350-900 kommer levereras med den nya kabinen från och med 2025...www.businessclass.comKlicka för att utvidga...
Verkar inte gå så bra för dem med nya C och sannolikt inte heller med nya F...






Lufthansa-Allegris-Business-Class-1.jpg




New Lufthansa Business Class Launching May 2024... Maybe?

Lufthansa's new Allegris business class product is expected to be launched as of May 2024. Here's the current timeline.


cropped-cropped-favicon.png


onemileatatime.com






De verkar nyligen har förstått att detta ger lite viktproblem på 747:




For a period of two years, Lufthansa would only install the new Allegris business class on the lower deck, and not on the upper deck
Since the new seats are heavier and it would change the center of gravity, Lufthansa would have to install a 700kg weight near the rear of the aircraft
Then eventually Lufthansa would introduce a new business class on the upper deck, but this needs to be custom made, given the challenges of the fuselage width on the upper deck
Similarly, Lufthansa would eventually introduce a new first class, but this also needs to be custom made, given the challenges associated with the shape of the nose
Once the new products are introduced across the board, odds are that an even heavier weight would need to be installed in the rear of the aircraft, given the weight of the seats




Lufthansa-Allegris-First-Class-1.jpg




Lufthansa Needs To Ditch Allegris, Start From Scratch

Lufthansa's new Allegris first and business class products make absolutely no sense, and the airline really needs to reconsider this.


cropped-cropped-favicon.png


onemileatatime.com
 
Back
Top