Lufthansa och affärsklassgardinen

10/6

LH 999 Amsterdam-Frankfurt

LH 808 Frankfurt-Stockholm



Inga gardiner i bruk.



Ps. Bedrövlig mat lastad på Stockholmsflyget.
 
LH802 idag





//uploads.tapatalk-cdn.com/20180614/0bdde8c31f03453336e9eff7111c40af.heic




Vanlig stabil Lufthansa service, som tyvärr också inkluderade en tonfisksallad med tonfisk från burk som jag inte ens en sekund funderade att ta.
 
agehall skrev:Och det är ännu värre än att bara använda förkortningar om du frågar mig. Det gör att ingen som kan förkortningarna med säkerhet kan förstå vad som avses och risken är att andra lär sig fel betydelse av förkortningarna.Klicka för att utvidga...


Ett tips,

Varför inte starta ett förkortningslexikon här på BC.?

Förkortningar finns ju lite överallt. Bara kolla ett boardingkort.
 
LH801 till Frankfurt i veckan. Gardinen drogs för men det hindrade inte på något sätt toakön att formas framför den. Det mesta av maten i princip oätligt.



Mycket trevlig service från en äldre manlig purser som definitivt vaknat på rätt sida. Till skillnad från sin kollega men henne såg man som tur var inte så mycket av i business kabinen.



Efter att ha dragit ovanligt många lh business och sas plus på Europa destinationer de senaste månaderna är det för mig enkelt att konstatera: lh är inte där de var förut. Sas har väldigt mycket bättre mat. Men lh har seatblock och ofta kan man få en helt egen rad även när det är knökfullt I economy. Och med de faktiskt rätt rimliga priser man ofta kan hitta på lh (så länge man inte behöver flex) är det tveklöst ett bättre värde trots allt.
 
AABack2ARN skrev:Nu rör detta Swiss men på en av flygningarna i helgen hade personalen missat att C-kabinen minskat från 6 till 5 rader så gardinen satt mellan rad 6 och 7 vid ombordstigningen. Det var dock snabbt fixat och så fort vi var uppe i luften var en i personalen framme och drog för gardinen. Moment två hon genomförde var att dra för gardinen till galleyt...Klicka för att utvidga...


Varför denna skillnad inom Lufthansagruppen? (Lufthansa, Austrian Swiss)

Självklart att bolagen ska profilera sig, men vissa serviceprinciper bör väl vara gemensamma?

Flög Swiss Palermo Kastrup via Zurich i måndags.

Utöver fantastisk servicenivå hölls gardinen stängd. Några som försökte "smita" in till främre toan hänvisades vänlig men bestämt till bakre toaletten.
 
ulagun skrev:Varför denna skillnad inom Lufthansagruppen? (Lufthansa, Austrian Swiss)Självklart att bolagen ska profilera sig, men vissa serviceprinciper bör väl vara gemensamma?Flög Swiss Palermo Kastrup via Zurich i måndags.Utöver fantastisk servicenivå hölls gardinen stängd. Några som försökte "smita" in till främre toan hänvisades vänlig men bestämt till bakre toaletten.Klicka för att utvidga...


Det handlar väl om profilering. Eurowings är mass market produkten, Lufthansa är mellanmjölk och feeder, Swiss är premium. Och som alltid, om de gör mellan produkten för bra så blir skillnaden för liten till premium.



Dessutom vet vi ju av erfarenhet att det anpassas till marknaden. Den schweiziska marknaden har helt andra premium krav en Skandinavien, med Tyskland någonstans mitt emellan.



Den anpassas även till konkurrensen, förstås. Och konkurrenten i Skandinavien har ju lämnat walk over.
 
ulagun skrev:Ett tips,Varför inte starta ett förkortningslexikon här på BC.?Förkortningar finns ju lite överallt. Bara kolla ett boardingkort.Klicka för att utvidga...
Vi vill ju undvika förkortningar så mycket som möjligt. Men klart det kan vara bra att kunna vissa förkortningar, men att lista alla flygbolags förkortningar och flygplatser känns lite onödigt. Blir en väldigt lång lista.
 
Kollega med familj flög Lufthansa C från Köpenhamn till Alicante via Frankfurt häromdagen. Ingen gardin på något av benen. På Frankfurt-Alicante bildades en kö av ekonomiklasspassagerare vid rad 4 där min kollega satt utan någon åtgärd från kabinpersonalen.



Reclaim the Cabin.
 
JensE skrev:Flög igår Arlanda Frankfurt och gardinen var på plats och inga toagäster från bakre kabinen.Klicka för att utvidga...
Flög Oslo-München förra veckan. Då var gardinen på plats och ingen trafik från ekonomi framöver.
 
FRA-OSL idag. Gardin öppen. Full trafik framöver. Dessutom närmast oätlig mat och fulländning av service konceptet med att prioboarding inte fungerade alls och de i gaten var totalt ointresserade av att stoppa de som inte hade prio boarding. Skulle säga att vanlig SAS Go är bättre än detta förutom att man i vart fall hade seat-block
 
DRG skrev:FRA-OSL idag. Gardin öppen. Full trafik framöver. Dessutom närmast oätlig mat och fulländning av service konceptet med att prioboarding inte fungerade alls och de i gaten var totalt ointresserade av att stoppa de som inte hade prio boarding. Skulle säga att vanlig SAS Go är bättre än detta förutom att man i vart fall hade seat-blockKlicka för att utvidga...
Du får skicka en rak puck till LH-kundservice på den.

Det är väl SAS som är agent och särskilt på OSL kan de behöva få sig en uppsträckning - tyvärr med jämna mellanrum dessutom.
 
DRG skrev:FRA-OSL idag. Gardin öppen. Full trafik framöver. Dessutom närmast oätlig mat och fulländning av service konceptet med att prioboarding inte fungerade alls och de i gaten var totalt ointresserade av att stoppa de som inte hade prio boarding. Skulle säga att vanlig SAS Go är bättre än detta förutom att man i vart fall hade seat-blockKlicka för att utvidga...
Ogilla
 
My bad. Då blir det en ren LH-sak. Min erfarenhet att det också beror lite på vilken gate det handlar om. Särskilt de första och trånga A-gaterna skapar problem.
 
Det var från Frankfurt och från Gate A30 men hela flygplatsen var knökfull med folk beroende på semestrar, vilket dock inte riktgt håller som ursäkt...
 
Back
Top