travellerrobert
New member
@TravellerRobert Sänd länk till diskussionen om du kontakter dem på facebook. Ska bli intressant att följa!
olo skrev:Travelstart ägs för övrigt av Etraveli. De driver resebyråer/jämförelsesajter under följande varumärken: Supersaver/Supersavertravel, Gotogate, Travelstart, Flygresor.se, Charter.se, Seat24, Flygvaruhuset, TravelPartner, Budjet, Travelfinder samt Flybillet och GoLeif i Danmark.Klicka för att utvidga...
Av samma anledning att spelbolagen har det? Det är en volatil kundmarknad, så genom att öka antalet, så är chansen större att kunden hamnar på någon av dina sajter. Betson etc gör ju likadant exempelvis.Peter Hagander skrev:tråkig historia detta. men en OT-kommentar: varför har man femtioelva olika onlineresebyråer med samma ägare? bara det är en varningsflagga för mig..Klicka för att utvidga...
Av samma anledning som att Lufthansa har en, Austrian har en... Swiss har en... etc....Peter Hagander skrev:tråkig historia detta. men en OT-kommentar: varför har man femtioelva olika onlineresebyråer med samma ägare? bara det är en varningsflagga för mig..Klicka för att utvidga...
Nej, detta är ett problem som är idag. Om man blir avbokad 15 dagar före så är ju alternativa kostnader oftast relativt mycket högre. Men det är så det funkar.TravellerRobert skrev:Har fått ett ordentligt svar från Travelstart på mina frågor. Enligt dem gäller inte EU 261/2004 eftersom jag fått information mer än 14 dagar före avresan. De säger också att reglerna i EU 261/2004 endast gäller flygbolag och att Lufthansa inte erbjuder någon ombokning. Lufthansa har ännu inte gett mig ett ärendenummer eller ett skriftligt svar. Har läst på lite mer och tydligen är både flygbolag och resebyråer mycket duktiga på att formulera sig för att undvika kostnader, så helt övertygad är jag inte att jag inte skall erbjudas en ombokning. Eventuellt hänvisar jag till fel regel. EU 261/2004 handlar till största delen om ersättningar som bara betalas om man inte fått info 14 dagar före avgång. Verkar mycket konstigt om man inte har några garantier för en resa som är fullt betald och konfirmerad. Är det en annan regel jag bör hänvisa till för rätten att få en ombokning om man fått info mer än 14 dagar före avgång?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:DU ska INTE kontakta Lufthansa. Det här är problemet med att boka via en resebyrå - du har inget kontrakt med Lufthansa utan du har bara ett kontrakt med resebyrån. RESEBYRÅN ska lösa detta åt dig, med LH eller någon annan. Men de har sålt dig en resa från A till B och är ansvariga för att fixa så du får resa till B.Klicka för att utvidga...
Ett långskott är annars att kontakta Etraveli. De kan kanske eskalera det uppåt. Om inte be att få prata med personen i kundtjänsts supervisor. Det kan vara så att kundtjänst-medarbetaren inte får boka om dig enligt interna regler. Det kan vara så att du måste förbi det filtret för att få hjälp.olo skrev:Travelstart rekommenderar sina kunder att kontakta dem via Facebook (Travelstart Nordic). Det kan vara en framgångsrik väg, då de knappast vill ha publika konflikter. Tänk på att skriva sakligt och välvårdat när du gör det.Klicka för att utvidga...