Beställt ett kort till. Någon som har erfarenhet av Lunar Way? T.ex Revolut vs Lunar Way?
https://lunarway.com/se/
https://lunarway.com/se/
Läste på annat forum om folk som åkt på valutaväxling vid påfyllning. Ska gå att höra av sig till kundtjänst med utdrag på extrakostnaden jämfört med om det dragits rätt så betalas det tillbaka (antagligen som saldo till lunarway-kontot).lucasd skrev:Senast jag testade att fylla på, för någon månad sedan, så drogs det i DKK från mitt SEB-konto. Vilket gjorde att jag fick valutapåslag därifrån. Vet ej om det är så fortfarande. Det går inte att ha pengar både i EUR och SEK exempelvis, utan för att kunna handla i utlandet måste man ha EUR - det fungerar inte som Revolut där den gör växlingen direkt om pengar saknas i transaktionsvalutan. Det går ej att handla med kortet i utlandet om det inte finns pengar på EUR-kontot enligt deras kundtjänst.Mitt kort ligger på hyllan pga detta. Revolut har en bättre lösning. Även om man skulle koppla andra bankkonton till appen, för att få en bra överblick som LunarWay vill få det att framstå som, inkluderas dessa inte i budgetkategorierna.Enligt mig, rätt så värdelöst kort och tjänst i dagsläget.Klicka för att utvidga...
Fidde skrev:Läste på annat forum om folk som åkt på valutaväxling vid påfyllning. Ska gå att höra av sig till kundtjänst med utdrag på extrakostnaden jämfört med om det dragits rätt så betalas det tillbaka (antagligen som saldo till lunarway-kontot).Klicka för att utvidga...
Det går alltså inte med Mobilt BandID?JohanW skrev:La det i skåpet när jag upptäckte att det kräver band-id för att logga in. Värdelöst när man har flera telefoner/plattor.Klicka för att utvidga...
Hänger nog inte med. Du kan väl ha BankID på flera telefoner/plattor om du vill.JohanW skrev:Värdelöst när man har flera telefoner/plattor.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Det går alltså inte med Mobilt BandID?Klicka för att utvidga...
Jag ser inte problemet?!JohanW skrev:SEB som jag har tillåter bara 3st samtidiga bank-id och processen att göra nya och blockera gamla lämnar övrigt att önska.Klicka för att utvidga...
Berglund skrev:Jag ser inte problemet?!Behöver du fler än tre samtidiga bank-id så skaffar du bara ett enkelt bankkonto i någon annan bank också. Därifrån kan du sedan skapa fler bank-id. Hur många enheter har du som du behöver bank-id till?Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Är det någon som vet vad man ska ha det svarta självhäftande fodralet till? Är tanken att man ska fästa det på kylskåpet så att inbrottstjuvar enkelt kan hitta kortet?Klicka för att utvidga...
JohanW skrev:La det i skåpet när jag upptäckte att det kräver band-id för att logga in. Värdelöst när man har flera telefoner/plattor.Klicka för att utvidga...
bstark skrev:Krävs inte bankid för att komma in i appen, endast för att registrera/första gången. Räcker med touch id. Har förvisso inte fått mitt kort ännu.Klicka för att utvidga...
Måste man ha bank-id appen på samma enhet?JohanW skrev:Dock krävs Bank-id första gången på respektive device.Klicka för att utvidga...