Lyckade uppgraderingar via Optiontown

090034208

New member
Tänkte kolla hur ni lyckats med uppgraderingar via Optiontown?




Har själv 100%, dvs 10 st flyg av 10. Alla visserligen med Blue1.




Inrikes Fin x4, Arn-Vaa x3 samt Hel-Muc x3




Priser varierat fr 25 euro till 59 e per uppgradering per enkel väg.




Frun har också lyckade 11/11
 
Jag har försökt två gånger. Ena gången var det tekniskt fel och Optiontowns support var helt usel. Andra gången Helsingfors-Köpenhamn kostade det €50 vilket jag tycker är för mycket för 1000 poäng och en enkel måltid (inget loungetillträde inom skandinavien).
 
Cph är nog den dyraste av KF destinationer vid uppgradering.


Betalde själv endast 49 e Muc-Hel med KF(flögs av Augusburg Airways) del av LH, väldigt bra service
 
Tre av fyra har gått in. Två av dessa med Blue1 och en ARN-ORD där Optiontown gav plats i Economy Extra.

(Blev sedan flyttad till Business i gaten, så det var dubbel vinstlott!)



Har inte haft några tekniska problem och återbetalning kom enligt vad som utlovas.
 
För mig har det lyckats en gång av två. Det gick bra mellan RIX-AMS med BT (79EUR), mindre bra med JK mellan ARN-BCN (Kanske lika bra det iofs)
 
090034208 skrev:Cph är nog den dyraste av KF destinationer vid uppgradering.Betalde själv endast 49 e Muc-Hel med KF(flögs av Augusburg Airways) del av LH, väldigt bra serviceKlicka för att utvidga...


Vänta nu, lyckades du uppgradera ett flyg som flögs av något annat än KF? Det har jag aldrig hört talas om, trodde det måste vara operated by KF? Kan man alltså köpa HEL-MUC under ett KF flygnummer som flygs av LH och sitta i C för 49€? Det låter för bra att vara sant...
 
Blue1: HEL-ARN... inte värt det, då jag villa ha (bland annat) blocked middle seat och fick en fet tant i stället till vänster om mig. 1/1

Spanair: ARN-BCN, Sevilla-BCN och BCN-ARN. Definitivt värt det (kollegorna kunde komma in i loungen i Barcelona). 3/3
 
Niksal


Flygnr KF790 Muc-Hel. P.g.a att Blue1 har "brist" på plan så anlitar dom b.la Augsuburg Airways samt DAT(Danish Air Transport) på vissa rutter, därför hade jag turen att få åka med Augsuburg. Den andra gången stod det ingenting på biljetten eller boardingkortet och då var det DAT som utförde turen Hel-Muc och det var bedrövlig service. Skrev till Blue1 och klagade och blev kompenserad med 3000 EB-poäng....
 
Ah, ok. Då förstår jag. Tänkte att det var en vanlig codeshare. Tack för att ha klargjort det för mig!
 
090034208 skrev:Ni som flugit med Spanair, hur har servicen varit i C (mat,dryck,osv)?Klicka för att utvidga...
Det var omkring fem år sedan sist men då var jag mycket nöjd Stockholm-Madrid-Malaga. Maten var bra och service likaså.
 
Jag har lyckats bli uppgraderad på en av tre och det var CPH-IAD, economy>economy extra. De andra flighterna ORD-CPH och PEK-CPH hade jag köpt option på både economy extra och business men fick varken eller. Economy extra var i båda fallen fullt men väldigt gott om platser i Business. Min erfarenhet med OT på SAS långdistans är med andra ord inte jättebra....
 
090034208 skrev:Ni som flugit med Spanair, hur har servicen varit i C (mat,dryck,osv)?Klicka för att utvidga...



Har flugit arn-bcn-lpa t/r i C (optiontown). Kan sammanfattas undermålig och jämförbara med typ BA eller LH i Y. Maten är sådär, stolarna samma som Y (vilket innebär dåligt på Spanair) och de serverar Freixnet som "champagne". Dessutom massa strul med loungeaccessen - de blandar ihop optiontown som hamnar i bokningsklass J med något som de kallar for comfort option (vilket innebär att man hamnar längst fram men inte får några andra C-förmåner).




Däremot kan man ju skaffa sig mycket poäng billigt, tjänade 12 000 miles för 3500kr...
 
rickardjacobson skrev:Jag har lyckats bli uppgraderad på en av tre och det var CPH-IAD, economy>economy extra. De andra flighterna ORD-CPH och PEK-CPH hade jag köpt option på både economy extra och business men fick varken eller. Economy extra var i båda fallen fullt men väldigt gott om platser i Business. Min erfarenhet med OT på SAS långdistans är med andra ord inte jättebra....Klicka för att utvidga...


Precis hur detta går till är väl en affärshemlighet, men den gällande teorin är att det inte är beläggningen i Eco Extra/Business som är den avgörande faktorn, utan beläggningen i Economy. SAS kan genom OT få en extra inkomst för de uppgraderingar som man i annat fall hade behövt göra som op-ups gratis.



Mitt track-record är 2 av 2, i mellandagarna respektive mitt i sommaren, perioder då SAS överbokar Economy kraftigt.
 
Lyckades från NCE till HEL. Hade 96 kg med bagage. Huvudsakligen viner som inhandlats i Frankrike och såsom EBG fick jag i C ha 3x32kg, vilket var precis vad jag behövde. I övrigt inget speciellt. Det var lite krånkligt, men jag bad min resebyrå fixa det o det lyckades.
 
Har just fått besked från Optiontown att min uppgradering ARN - BUD med Malev gått igenom.


(Pris EUR 50). Avresa om 5 dagar, vilket är mycket bra framförhållning. Hoppas på det bästa


även för min retur...
 
1 av 1. Econ till Econ Extra ORD-CPH i maj. Tror det var ca 1500kr det kostade
 
Back
Top