Robert flysas
Moderator
Just nu gäller dock regeln - Max 2 timmar från ditt hem. Nya regler KAN komma snart dock.
Nu blandar du lite äpplen och päron. Tidsbestämmelsen ovan är i förhållande till Amex försäkring.Just nu gäller dock regeln - Max 2 timmar från ditt hem. Nya regler KAN komma snart dock.
Nu blandar du lite äpplen och päron. Tidsbestämmelsen ovan är i förhållande till Amex försäkring.
Det är väl som att sas går ut med att de startar trafik till Malmö igen från Arlanda. Det följer ju inte rekommendationerna (inte reglerna) från staten.Mitt inlägg gäller inte Amex utan att vi måste alla hjälpas åt att minska spridningen av CV-19. Dvs. blir det nej för resor inom landet eller restriktioner så kan vi inte, hur mycket vi än vill, hyra bil och dra ut på en roadtrip i sommar. Detta inlägg borde ha väntat tills om ca: 1 vecka när vi får reda på om det är möjligt eller inte.
Aha. Då kom jag ihåg rätt. Tänkte att de hade försämrat nåt villkor. Tack.Nej,men du måste vara på resa. Den måste innefatta en övernattning (vill jag minnas). Det kan vara så att du är på resa och hyr en bil, och då kan du hyra den i 10 minuter. Men om du utgår hemifrån så måste den innefatta en bokad övernattning, och därmed får du indirekt en minimilängd.