JacobGBG skrev:Lite av en meta-debatt fråga.Från flera trådar ser jag att det är väldigt stark representation på forumet med resenärer till Cancun. Min undran är vad det är som lockar med denna destination för er? Jag har varit en gång för drygt 20 år sedan under skoltid och upplevde det hela som ett amerikanskt Mallorca. Vilket inte är i sig något dåligt men upplever även i min research att boende och upplevelser är överprisade i förhållande till vad jag minns att miljön kunde erbjuda.Det kan säkert ha hänt väldigt mycket över alla dessa år och att Cancun erbjuder något alldeles speciellt men hade gärna fått en bättre förståelse för vad det är?Klicka för att utvidga...
I mitt fall, som för en tid sedan bokat min första resa till Mexico och just Cancun, ställer jag mig samma fråga som du nu gör.
Vill jag verkligen till Cancun? Svaret är nog nej. Värderingarna bakom slutsatsen låter jag vara.
Vad jag däremot vill till är det övriga som erbjuds i regionen (förutom själva flygresan då...). Jag har redan sökt mig till utkanterna, Holbox, Isla Mujeres, Cozumel och något litet lantställe närmare valladolid.
Ser fram emot maten, vattnet och utflyktsmål.
Planen är, eller var, att dessutom lösa in lite poäng på någon lyxig resort (trs costa coral, ligger bort från allt vad hotel zone är) men det börjar på allvar skava, då kan jag som du skriver i princip ta valfri resort runt medelhavet. Det är väl årstiden mest som gör skillnad och ger möjlighet till värme och att det är enkelt att hitta resa.
Nu fick du tankar från någon utan erfarenhet, men som sagt, samma tanke.