Stefan Sandström skrev:En sak som slog mig just nu. Malmö har beställt 10st. Men har idag 12st Avro.Jag misstänker att ambitionen är att fasa ut samtliga Avro, så räcker det med 10st för malmö?Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Bra fråga... Högre kapacitet på CS300, men hört rykten om att 2/5 av dessa blir helt reserverade till charter. Malmö chartrar ju både under vintern och sommarn. Hörde om FRA förut, men det ryktet har det varit tyst om sedan ett tag.... De har ju dock ett stort klientel med affärsresenärer.Då lämnar man möjligen 8st plan för dagens trafik, vilket genererar ca 940flygstolar. Lägger de möjligen ut sina Avro på Golden Air, så att Sverigeflyg kan ta hand om än mer trafik på mindre flygplatser?Känns ju rimligt att anta att CS-serien är reserverat för: Bromma, Malmö, Göteborg, Umeå, Luleå, Kiruna?, Visby?.... Kanske CPH/HEL/OSL? Mindre flygplatser kanske prioriterar fler avgångar, då ett CS-serie ändå rymmer 110-130personer/avgång...Troligen är detta det mest bränslesnåla planet även på dessa korta sträckor, men det har ju faktiskt kapacitet att nästa flyga till Boston från Bromma.De lär ju iaf avyttra sina Avro, för jag tror inte på en kombination. Om de skulle flyga en flotta med 22flygplan måste de nog titta på fler destinationer och de gör nog bäst i att inte börja konkurrera med t.e.x Norwegian.Klicka för att utvidga...
SK1989 skrev:Den första C-series rullades ut på flightline i Montreal igår:http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/0/4/1/2267140.jpgPhotos:Bombardier BD-500-1A10 C Series 100 Aircraft Pictures | Airliners.netKlicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Vet inte vad jag ska tycka... Med codeshare försvinner linjen från BMA, vilket kanske vore tråkigt (bara flugit från BMA en gång) Brussels Airlines är ju det enda bolaget som erbjuder en väg ut i världen för de som vill åka med Star Alliance.Flybe i samarbete med Finnair är ju iofs ett alternativ för den som föredrar OW.Sen är det väl inte helt säkert att BMA behöver ha så många flygbolag, det är ju idag ganska smidigt att ta sig till ARN, du har helt rättNär Mavia får sina nya plan blir det nog en del rutter ut i Europa iaf.Klicka för att utvidga...
simonbertilsson skrev:Vad händer med dagens flotta? De beställda Bombardierkärrorna är ju ca två färre än vad man flyger med idag, vilket åtminstone i mina öron låter som en hint om att man avser behålla några av dagens plan.Klicka för att utvidga...