Senaste nytt

Mindre champagne men bättre desserter och ost på SAS

<blockquote><strong>Totopez;85721 wrote:</strong> "Om det är populärt att dricka bourbon, köp då inte in en sour mash" - gammalt djungelordspråk.<br />
</blockquote>
<br />
Tennessee Whiskey är officiellt sett en subtyp av Bourbon Whiskey enligt NAFTA. Att Jack Daniels däremot inte använder epitetet "Bourbon" på sin produkt är förvisso sant. Martin Sheens utläggning i The West Wing om att "Bourbon" som inte kommer från Kentucky i själva verket heter Sour Mash stämmer alltså strikt talat inte.

<blockquote><strong>JonW;85938 wrote:</strong> <br />
Exotiska fruktjuicer är en trevlig välkomstdrink i länder med ett hett klimat, men det finns en anledning till att man sällan får det norr om medelhavet.</blockquote>
Varför inte servera varm lingondricka på vintern eller härlig blåbärsdryck. Kul, trevligt annorlunda och typiskt svenskt iaf (vet inte hur det är i Norge och Danmark)

<blockquote><strong>Tjaeng;85833 wrote:</strong> Tennessee Whiskey är officiellt sett en subtyp av Bourbon Whiskey enligt NAFTA. Att Jack Daniels däremot inte använder epitetet "Bourbon" på sin produkt är förvisso sant. Martin Sheens utläggning i The West Wing om att "Bourbon" som inte kommer från Kentucky i själva verket heter Sour Mash stämmer alltså strikt talat inte.</blockquote>
<br />
Jag har druckit utmärkt bourbon från flera andra stater än Kentucky. Och JD, ja om hen vill kallas för hen istället för han/hon ska väl hen få kallas det. Jag ville mest konstatera att man inte lockar särskilt många bourbonälskare med Jack Daniels. Tyvärr gör inte Rittenhouse eller van Winkle småflaskor, men även en Jim Beam hade varit bättre. OM man nu måste ha en amerikansk whiskey ombord.

<blockquote><strong>JonW;85938 wrote:</strong> Tyvärr känner nog inte världen till något (lagligt) alternativ till alkohol som på samma sätt snabbt får människor att slappna av, bli på gott humör och positivt inställda.</blockquote>
<br />
Ptja, har jag en hyrbil som väntar i andra änden vill jag inte dricka alkohol (även om det är ett gäng timmar emellan). Ibland bara känner jag inte för alkohol. Och då är det väldigt, väldigt uppskattat att få nånting roligare än apelsinjuice.

Mm, om jag får välja mellan champagne och en par goda ostar med ett bra dessertvin till, så är det ju inte champagnen jag väljer. (Tyst, <strong>agehall</strong>.)

Det finns inget som ger en så trevlig känsla av avslappnad guldkant på tillvaron som Champagne. Mousserande vin i all ära men det är i de flesta fall ett billigare substitut-eller hur? Och det är ingen kanon-CAVA eller märklig extradyr kalifornier som serveras utan den Codorniu man drack som ung och fattig student! <br />
Vad vill man helst ha hemma-bestick i stämplat silver eller nysilver? Och för den kostnad SAS tar för en businessbiljett borde det vara självklart med Champagne. Jag vet att LH också kör med sekt och jag blir lika sur varje gång.

<blockquote><strong>lnixon;86086 wrote:</strong> Mm, om jag får välja mellan champagne och en par goda ostar med ett bra dessertvin till, så är det ju inte champagnen jag väljer. (Tyst, <strong>agehall</strong>.)</blockquote>
och om jag får välja mellan champagne och ett par sorts gott té, väljer jag té 100 fall av 100. ;) (ingen surprise, va?)

<blockquote><strong>Rustscheff;86232 wrote:</strong> Jag vet att LH också kör med sekt och jag blir lika sur varje gång.</blockquote>
Här tycker jag att det är skilnad. Ett tyskt flygbolag som serverar sekt(tysk mousserande vin?) är helt OK i min mening.<br />
De serverar egna produkter. Sedan är det annan sak om kvaliteten håller eller inte.

När det gäller sekt kan jag påminna att den (ö)kände Joachim Von Ribbentrop, f ö adopterad adel, började sin bana som sektförsäljare och gifte sig sedan till en hel säck pengar genom arvtagerskan till en stor sektproducent...

Toppen