När släpper lufthansa Business awards?

Canadien skrev:Ja, håll lite koll på hur det ser ut nu i sommar. Det är ju ofta snålare med Awards när det är semestertider.Klicka för att utvidga...

Jag gjorde ett snabbsök till 4 vuxna för nuvarande Mileage Bargains för M&M i sommar. Kollade bara Atlanta och Boston. Fanns hur mycket som helst i juli/augusti. Men jag vet inte om det allokeras eget inventory till detta eftersom tillgängligheten är bara i en försäljningskanal:

Miles & More Mileage bargains

Senator skrev:Jag gjorde ett snabbsök till 4 vuxna för nuvarande Mileage Bargains för M&M i sommar. Kollade bara Atlanta och Boston. Fanns hur mycket som helst i juli/augusti. Men jag vet inte om det allokeras eget inventory till detta eftersom tillgängligheten är bara i en försäljningskanal:Miles & More Mileage bargainsKlicka för att utvidga...

MilesMore har bättre tillgång på egna LH-Awards än Eurobonus. Så det säger nog inte så mycket för trådstartaren tyvärr.

Kollade lite snabbt på Boston, som du säger @Senator Det finns 4 platser på många avgångar i Juli om man använder Miles&More, men sökning med United visar noll platser i Business.

Kollade FRA-BOS

Sökte 1 maj - 30 sep.

I maj och och juni finns det platser tre dagar i veckan - men i juli, augusti och september är det helt tomt i Business.

Källa: AwardFares - Flight Award Availability

sk%C3%A4rmavbild-2019-03-06-kl-09-39-01-png.87401

Canadien skrev:Snyggt, stödjer teorin att de släpper på för andra program än M&M ca 4 månader innan avgång då.Klicka för att utvidga...
Intressant också att det inte verkar vara någon skillnad mellan antal tillgängliga platser på 747an och A333

screen-shot-2019-03-06-at-09-49-29-png.87402

Canadien skrev:Snyggt, stödjer teorin att de släpper på för andra program än M&M ca 4 månader innan avgång då.Klicka för att utvidga...

Jag har bevakat FRA > EZE med Lufthansa under ca 1-2 månader och där har ev. släpp skett 2 månader innan. Samtidigt fanns det redan biljetter från t.ex. BOG > FRA. Så min gissning är även att släppen varierar beroende på linje och även klass ombord (jag bevakade business).

Canadien skrev:MilesMore har bättre tillgång på egna LH-Awards än Eurobonus. Så det säger nog inte så mycket för trådstartaren tyvärr.Klicka för att utvidga...

Inom Miles and More finns det drösar med platser som Canadien säger. Det avspeglar ej EB-tillgång.

Men just lufthansa brukar ha MYCKET god tillgång på C till USA för EB under sommar-tider. Finns nästan var man än ska någonstans tis, ons, tors i veckorna.

Kimmen00 skrev:Varför skulle det vara det förresten?Klicka för att utvidga...
I och med att 747an har 11 st fler business-säten (tror jag?) var jag lite rädd för att tillgängligheten för dessa skulle vara något sämre när rutten gick över till A333. Men så är ju bevisligen inte fallet!

Någon som vet om det har skett någon förändring kring tillgänglighet för Lufthansa (men även Air Canada)? Försöker htita en 2st Business-biljetter till Kanada i juli (utresa till Calgary, hemresa från Vancouver) men vid sökning på både sas.se och united verkar det endast finnas tillgänglighet på datum < 10 dagar framåt i tiden... Söker man längre framåt i tiden hittar jag endast tillgänglighet i Ekonomi.

Luuf skrev:Någon som vet om det har skett någon förändring kring tillgänglighet för Lufthansa (men även Air Canada)? Försöker htita en 2st Business-biljetter till Kanada i juli (utresa till Calgary, hemresa från Vancouver) men vid sökning på både sas.se och united verkar det endast finnas tillgänglighet på datum < 10 dagar framåt i tiden... Söker man längre framåt i tiden hittar jag endast tillgänglighet i Ekonomi.Klicka för att utvidga...

Troligen slut..

Luuf skrev:Någon som vet om det har skett någon förändring kring tillgänglighet för Lufthansa (men även Air Canada)? Försöker htita en 2st Business-biljetter till Kanada i juli (utresa till Calgary, hemresa från Vancouver).Klicka för att utvidga...

Problemet är Calgary, det finns platser till & från Vancouver...

Back