Netflix blockerat ombord?

djacobsson

New member
Sitter ombord på väg till EWR och har problem med min Netflixapp, har nerladdat material men den behöver tydligen ansluta till Netflix för att spela vidare. Har problem både från PCn och ipaden att nå netflix öht, är detta blockat?

djacobsson skrev:Sitter ombord på väg till EWR och har problem med min Netflixapp, har nerladdat material men den behöver tydligen ansluta till Netflix för att spela vidare. Har problem både från PCn och ipaden att nå netflix öht, är detta blockat?Klicka för att utvidga...

Svaret är -ja, körde upp ett VPN från PCn och då får jag igenom det. Grr ganska irriterande..

Golfkillen skrev:Ingen aning, men det låter ju kanon om de har blockat användandet av streamingtjänsterKlicka för att utvidga...
nja, det tycker jag väl inte, vore bättre att hantera bandbredden. Speciellt i dessa fallen när man bara behöver etablera en länk och sedan stänga ner.

Om du har WiFi igång så kommer nog Netflix appen försöka ansluta även om du har nerladdat. Testa slå av WiFi och se om det fungerar då.

pqvst skrev:Om du har WiFi igång så kommer nog Netflix appen försöka ansluta även om du har nerladdat. Testa slå av WiFi och se om det fungerar då.Klicka för att utvidga...
Precis det problemet man får, iom att man har internetanslutning men Netflix är blockerat så blir appen lurad och man hamnar i "logga in igen"-läge. Om jag lyckas logga in igen så får det bli flygplansläge på den för att kunna spela upp nerladdat material. Ganska irriterande tycker jag iaf.

djacobsson skrev:nja, det tycker jag väl inte, vore bättre att hantera bandbredden. Speciellt i dessa fallen när man bara behöver etablera en länk och sedan stänga ner.Klicka för att utvidga...
Slå bara av wifi så funkar det väl.

Tycker det är bra att streamingtjänster är no no.

Löste sig efter att jag installerat VPN på iPaden, skönt men onödigt pyssligt.

Tips till alla, låt inte iOS-enheter ansluta till SAS Wifi om du vill titta på "medhavt"

Netflix appar suger rent generellt faktiskt. Jag har IPv6 via en tunnelprovider som är amerikansk och Netflix gör kollar både över IPv4 och IPv6 för att se om man är i rätt region och vägrar om någon av de två antyder att man är i fel region.

djacobsson skrev:Löste sig efter att jag installerat VPN på iPaden, skönt men onödigt pyssligt.Tips till alla, låt inte iOS-enheter ansluta till SAS Wifi om du vill titta på "medhavt"Klicka för att utvidga...
Detta gäller inte bara iOS-enheter. Om man ansluter till Wi-Fi utomlands så är det risk att man inte kan se ens nedladdat innehåll om sagt innehåll inte ska vara tillgängligt där man är (även om VPN-tricket kanske blir enklare när man väl är på plats än om man använder flygets Wi-Fi).

Netflix-apparna är generellt dåliga, som sagt...

Back