Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

sk%C3%A4rmbild-2025-04-12-190611-jpg.163996

Hur tolkar man det här?

Att jag har 3 år kvar efter nuvarande guldperiod löper ut?

Eller 2 år kvar efter nuvarande guldperiod?

valln skrev:Visa bifogad bild 163996Hur tolkar man det här?Att jag har 3 år kvar efter nuvarande guldperiod löper ut?Eller 2 år kvar efter nuvarande guldperiod?Klicka för att utvidga...
Min tolkning skulle vara beroende på om du uppnått gränsen i nuvarande period eller inte. Har du uppnått gränsen krävs 3 år till. Har du inte uppnått gränsen krävs att du gör det denna period och ytterligare 2.

Om stegen är tänkt att uppdateras direkt när man uppnår antal nätter så har jag blivit blåst på ett års LTG-kval och då räknar jag lågt i konverteringen från poäng...

Återigen har det varit nån slags utlottning av Spenn, denna gång 10 000 till 3 pers... Är det inte bättre att höja intjäningen för sina trogna kunder istället för att ordna tävlingar hela tiden?

Jag är besviken att jag inte vann någon av nätterna i Anycation tävlingen. Skickade in 5-6 bidrag där jag hade skrivit om Rolling Stones låten Let's Spend the Night Together till Let's Spenn the Night Together, now I need a Starcation (osv) more than ever.

Tyckte själv det var riktigt påhittig. Men kan vara så att alla ungvalparna i juryn som jobbar med deras Sociala medier kanaler har aldrig hört Stones låten.

mrestes skrev:Tyckte själv det var riktigt påhittig. Men kan vara så att alla ungvalparna i juryn som jobbar med deras Sociala medier kanaler har aldrig hört Stones låten.Klicka för att utvidga...
Eller så är Stones inte lika relevanta för målgruppen som kampanjen vill komma åt.

Då var Strawberry Mastercard avslutat även för mig. Trist hur fort programmet gick från riktigt bra till uselt.

Blev ett presentkort för 100kr för 2500 poäng vilket lämnar drygt 400 poäng.

Kommer nå 5 av 8 på väg mot LTG vilket är korrekt men fick inget gehör hos kundtjänst att omvandla lifetime-poängen till 2 LTG-år utan istället fick jag 1 LTP-år (aldrig uppnått Platinum). På det stora hela är jag dock väldigt nöjd (med tiden före Spenn) med uppgraderingar och bonusnätter.

Edit. uselt var kanske att ta i men betydligt sämre än jag förväntat mig.

Anledningen att jordgubben tog bort möjligheten att samla poäng till att uppnå livstids medlemskap är nog att folk skulle inse att jag får samla poäng i typ 28 år för att uppnå guld och 56 år för platinum...

valln skrev:Anledningen att jordgubben tog bort möjligheten att samla poäng till att uppnå livstids medlemskap är nog att folk skulle inse att jag får samla poäng i typ 28 år för att uppnå guld och 56 år för platinum...Klicka för att utvidga...
Hur menar du nu? Det var väl 1 miljon poäng för LTP och 100k för att uppnå så mindre än 10år då.

valln skrev:Anledningen att jordgubben tog bort möjligheten att samla poäng till att uppnå livstids medlemskap är nog att folk skulle inse att jag får samla poäng i typ 28 år för att uppnå guld och 56 år för platinum...Klicka för att utvidga...
Det är ju för rörigt och omöjligt att kommunicera att vissa spenn funkar mot lifetime och andra inte (t.ex från Norwegian). Det går inte ihop med budskapet av nu har vi en enkel gemensam lojalitets valuta. Klart man kunde ha haft något spend system inom Strawberry kvar istället/också. Det är ju så det funkar inom Avios systemet.

Ber om ursäkt ifall detta har varit uppe tidigare i tråden, men hur får man upp alternativet att betala med gamla poäng i det nya bokningsgränssnittet? Eller kommer det upp automatiskt om rummet kan betalas så? Har dock testat med lite olika sökningar men får aldrig fram annat än tre alternativ: betala nu, betala på hotellet och betala med Spenn.

HCas skrev:Ber om ursäkt ifall detta har varit uppe tidigare i tråden, men hur får man upp alternativet att betala med gamla poäng i det nya bokningsgränssnittet? Eller kommer det upp automatiskt om rummet kan betalas så? Har dock testat med lite olika sökningar men får aldrig fram annat än tre alternativ: betala nu, betala på hotellet och betala med Spenn.Klicka för att utvidga...
Jag vill minnas att jag klickade fram någon slags bakväg via profilsidan. Då kunde jag boka med poäng.

HCas skrev:Ber om ursäkt ifall detta har varit uppe tidigare i tråden, men hur får man upp alternativet att betala med gamla poäng i det nya bokningsgränssnittet? Eller kommer det upp automatiskt om rummet kan betalas så? Har dock testat med lite olika sökningar men får aldrig fram annat än tre alternativ: betala nu, betala på hotellet och betala med Spenn.Klicka för att utvidga...
Här:

Logga in | Strawberry

favicon.ico

www.strawberry.se

( www.strawberry.se/min-sida/shop/bonusnatt-norden )

I appen (iaf Android) går det fortfarande från Profil-fliken => Boka bonusnatt och välj sedan stad och hotell. Funkade åtminstone för fyra dagar sedan för två bokningar med de gamla poängen.

Back