Mailade du Platinum-supporten?mygal skrev:Jag mailade också kundservice om att jag som är platinum nu inte är långt ifrån LifeTime Gold. Svaret nedan:Hej xxxxx,Tack för ditt mejl.Du får gärna kontakta oss när du närmar dig LifeTime så ska vi se på det.Ha en fin dag!Vi önskar att bli bättre och vill gärna att du hjälper oss!
Betygsätt hur du upplevde kontakten med oss genom att välja mellan alternativen nedan:Med vänliga hälsningar/Kind regardsCustomer Interaction CenterTlf.: + 46 (0)771 666 700http://www.strawberry.seKlicka för att utvidga...
Jag mailade Platinum-supporten.hco skrev:Mailade du Platinum-supporten?Tillsammans med svaret till@Doctor-Xär detta åtminstone något! Bättre än svaret jag fick från Guld-supporten. Tack för att du delade med dig.Jag får helt enkelt följa rådet du fick och kontakta Platinum-supporten när jag närmar mig (eller rättare sagt, när jag precis hade klarat Lifetime Gold enligt nuvarande system).I brist på annan info åtminstone.Klicka för att utvidga...
Dina lifetime poäng som intjänats fram till dessa villkor träder i kraft kommer vara med i beräkningen av din framtida lifetime status.Klicka för att utvidga...
intuition skrev:Mm, det gjorde väl inte saken så mycket tydligare. Det saknas en bit av informationen, tex om de kommer att ha någon alternativ / inofficiell beräkning av lifetime status.Manskullekunna tänka sigLifetime points (pre 19/11) + Spenn intjänade (efter 19/11) och att den summan jämförs med 500k resp 1M.Uttalandet "hör av dig när du närmar dig" skulle då kunna betyda "vi kommer inte att ha någon räknare för detta, men den som orkar hålla koll på summan själv kan vi hantera manuellt utifrån något sorts inofficiell goodwill policy.Klicka för att utvidga...
Precis, tycker det är mycket konstigt att nya modellen tar bort motivationen för dyra nätter. 60 (-24 mastercard) nätter på kampanj a 499-899kr/st bör vara mindre intressanta kunder än vi som köper nätter 1500-4000kr/st. Om modellen föredrar billiga nätter, och för mig gör det opraktiskt att nå upp till Platinum, då bör jag prisvärda nätter upp till guld eller kanske något över, men söker mig absolut till mer prisvärda eller närmare hotell utöver det. Finns ingen mening med att lägga spenden på Strawberry då...Doctor-X skrev:Hade jag fått svart på vitt att när jag spenderat ytterligare 90.000kr hos Strawberry koncernen och mailar in kvitto som bevis att de manuellt la in Lifetime Platinum hade jag varit hel nöjd.Klicka för att utvidga...
Fast det är ju helt värdelöst för tex mig som har >400.000 och kontinuerligt tjänar in poäng. Jag hade väl inte precis tänkt förbruka hela denna potten innan sista december nästa år.intuition skrev:De låter ett nytt bolag ta över och för över medlemmarna. Kanske de ser det som enklare att låta jordgubbe-poäng vara jordgubbe-poäng och att det nya bolaget startar på blankt papper, med alla konton på 0 spänn och kör enligt sina regler.De ska ju lyfta in Norwegian kunder också (och alla andra program som vill in)Klicka för att utvidga...
Maila supporten eller kontakta på annat sätt. Det gjorde jag igår. Om de inte får feedback lär lite ändras.SilverJonten skrev:Fast det är ju helt värdelöst för tex mig som har >400.000 och kontinuerligt tjänar in poäng. Jag hade väl inte precis tänkt förbruka hela denna potten innan sista december nästa år.Riktigt kasst.Klicka för att utvidga...
Precis, min grundregel var: uppnå status, sedan bränna resten av kvalperioden där det ger acceptabel utväxling. Sitter ändå på närmare 180k poäng nu :-(intuition skrev:Precis, kommunicera problemet.Det är möjligt att det kommer att informeras om någon sorts konvertering av poäng till spenn. Men annars är de ju rätt tydliga i reglerna att de avser att låta poängen vara kvar som de är och att de upphör att gälla 2025-12-31.Och det är väl en grundregel att man inte ska ligga på en massa poäng (oavsett program) utan en plan för att förbruka dem. Just med tanke på devalveringar, programändringar, konkurser mm.Och för just jordgubbe-poäng har det ju inte funnits så mycket annat än bonusrum att bränna poäng på, så varför lagrar man stora mängder poäng? I eurobonus kan man ha målsättningen att ta ut en långresa i first och behöver bygga upp en stor bulk av poäng. Men hos jordgubben? Inga rum kostar ju över 40 k?Jag tänker att tjänar jag in 100 000 p/år (dvs platinum) så försöker jag ta ut ca 3-4 nätter per år vilket blir samma 100k uttaget igen plus att jag kan hålla en liten buffert på typ 50k poäng för oplanerade nätter.Sitter man på en halv miljon poäng och har planen att ta ut bonusrum på 10k nivån, ja då har man lite att boka nu. Men dessa 50 bonus nätterna hade ju motsvarat 10 per år även när poängen har 5 års giltighetstid, och att klämma in 10 extra nätter om året på jordgubben kräver sin planering det också.Klicka för att utvidga...
Precis, helt omöjligt använda upp alla poäng, har ständigt över 500k, lyxbokar dessutom ofta två bonusrum med familjen. 1% handlingen med Curve hjälper inte heller efter SAS MC stoppet, blir ännu lite fler poäng av detSilverJonten skrev:Fast det är ju helt värdelöst för tex mig som har >400.000 och kontinuerligt tjänar in poäng. Jag hade väl inte precis tänkt förbruka hela denna potten innan sista december nästa år.Riktigt kasst.Klicka för att utvidga...