Många grymma svar här på kort tid, Tack!
ska försöka summera ihop mina funderingar och tankar utifrån dessa svar, lite det ni skrev som jag redan tänkte fast nu fick jag än mer kött på benen.
Alla 3 kampanjerna ger 20 000 status poäng oavkortat per kort. Det är inte kampanj specifikt.
Men det som skiljer dem åt är status eller bonus poäng - Finns det någon gyllene regel här kring vad man bör föredra? nu förstår jag att 90 000 eller som det står i kampanj 3 som jag inte kände till 100 000, är en rejäl mängd poäng. Läste någonstans bästa kampanjen sen 2018 typ, så det är väl det som fick mig att tänka om kring kortet.
Det var ju sen det där med att kombinera kampanjer som blir det intressanta. Självklart förstår jag att andra här inne vill bjuda in mig för att själv få poäng, så har jag gjort med andra poäng i livet ej kreditkort.
Emil123 gav ett intressant inlägg om att först haka på 90 000 kampanjen och skippa extrakort och sen dela nytt kreditkort till sambon. Då har vi två kreditkort - med 12 månaders krav på medlemskap, a 6000, 12000 totalt.
90 000 poäng kampanjen har "handlar för minst 45 000 kr t.o.m. 31/1 2025. "
vet inte vad den där dela 100/60 har för krav på sig, så blir det ja, typ 90 på nästan 4 månader. Det kan vi klara av tror jag. Men går det att kombinera på det sättet?
och viktigaste frågan, hur länge räcker poängen? Vad händer om det är för mycket poäng, hur ska man hantera den här nya världen med två kort ist.
Fungerar det att lägga Curve ovanpå som betalmedel för vissa online betalningar, eller måste detta kortet vara det första kortet?
Är alla köp, prenumerationer, fakturor, abonemang etc poänggrundande och räknar upp till isf 90/45 ?
Tack!
margincallingbadger skrev:Hej,Välkommen till denna värld - med lite tid och jobb så lär detta bli en extremt bra Return On Investment för dig.Det finns egentligen tre (3) olika kampanjer just nu för SAS Amex Elite. Detta är givet att du inte har eller har haft något AMEX-kort senaste 12 månaderna.Kampanj 1: Blir du inbjuden till Elite (via någon som har elite-kortet) så kan du får 25 000 statuspoäng, vilket är utöver de 20 000 statuspoäng man får som vanligt via AMEX elite kortet. Du får alltså 25 000 extra statuspoäng med denna kampanj som tar dig till EuroBonus Guld. Den som bjuder in dig får också 25 000 statuspoäng.Kampanj 2: Om du ansöker själv via AMEX/SAS, utan inbjudan, så får du 90 000 bonuspoäng. Detta är extremt bra och kan nästan ta dig till USA/Asien med SAS utan någon två-för-ett kupong. Sedan får du 20 000 statuspoäng som vanligt via elite-kortet (alltså inget kampanj-specifikt).Kampanj 3 som startar efter 24/9: Blir du inbjuden till SAS Amex Elite via någon som har elite-kortet så får du 100 000 Bonuspoäng. Detta tar dig till USA/Asien i business, och om du har 2f1 kupong så kan ni flyga två pers för dessa poäng. Den som bjuder in dig får 60 000 bonuspoäng.Värderar du status så kan du hoppa på kampanjen där någon bjuder in dig nu. Värderar du bonuspoäng mer så kan du vänta till 24 sep för att bli inbjuden, alternativt signa upp själv via SAS/AMEX och få 90k.ALLA välkomstpoäng (statuspoäng eller bonuspoäng) har ett krav på att uppnå en viss spend inom 3 månader ungefär. Det brukar vara 45000kr man måste uppnå. Kan vara 30000kr för kampanj 1. Osäker.Klicka för att utvidga...