S
stopover
Guest
First impression of the seat: "Very strange, actually"
Erik M skrev:Jag flyger i C med Finnair Arlanda-JFK på torsdag (AY029 14.50). Har jag nåt sätt att få reda på om det är ett plan med nya stolarna?Klicka för att utvidga...
Maten börjar serveras framifrån. Mindre spring i främre toaletten.Flash skrev:Flyger nya business-kabinen i september sträckan ARN-JFK. Är det någon som vet om det är bäst att sitta långt fram eller långt bak i kabinen? Vad jag förstår har de toaletter både framför och bakom kabinen. Vi är två som reser så vi kommer sitta i mittraden.Klicka för att utvidga...
Tack för hjälpen!lillemannen skrev:Maten börjar serveras framifrån. Mindre spring i främre toaletten.Klicka för att utvidga...
Skyline Flyer skrev:Flög med Finnair till NY to-må förra helgen. Även kört några vändor till Asien med Finnair före sommaren.Personalen tog beställningar ganska tidigt på samtliga flighter, ibland innan take-off, och inte enligt konceptet från rad 1 och bakåt på någon av flighterna. Maten delades ut på brickor från galley, inte från vagn. Maten delades inte ut från rad 1 och bakåt, utan blandat.Sista flighten till JFK (A330) var i nya kabinen. Toaletterna längre fram var bättre, de bakre verkade delas med Premium Economy.Snacks och dryck fanns ibland i främre galley, andra gånger i bakre galley. Ibland i båda. Suttit på rader 2-7, fönsterplatser, på olika sidor. Kan inte säga att jag föredrog någon framför någon annan.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:När jag flög fick jag intrycket av att de gick efter status, men jag är inte hundra. Vissa bolag gör ju det för att statuskunderna garanterat ska få sitt matval. Eller åtminstone ha större sannolikhet att få det.Klicka för att utvidga...
Menar du verkligen ett lakan?fcx skrev:Jag har testat sätet flera gånger nu och tycker att det är en av de bästa businessprodukterna som finns ute nu. Inte perfekt, men väldigt bra.Stolen ärstor. Som att sitta i en äggfåtölj, världen omkring försvinner. Det gör också eventuellt resesällskap, så vill man prata med varandra får man göra det någon annanstans än ombord. Mellan mittsätena finns en privacy divider, som kan höjas och sänkas.Massor av förvaringsmöjligheter, men inget bra ställe att ha vattenflaskan. Läslampan slår man huvudet i, för den sitter helt fel. Färg-TV:n är stor och fin och inte högblank.Stolen är väldigt bra i sittande/ätande läge. Man har en hård kudde att lägga bakom ryggen för att komma längre fram så att man är nära bordet.Sovläget är bästa läget. Lång och bred säng, där man inte känner sig instängd. Trots att stolen är "fast" är det dock många skarvar som man ligger på. En bäddmadrass hade varit ett bra komplement (man får ett lakan att lägga på idag). Kudden är också alldeles för liten (eftersom man ligger på "sitsen" som är hård och väl infist).Loungeläget är svagaste punkten. Eftersom stolen inte lutar bakåt så får man själv sjunka ner och sitta på ryggen eller lägga upp benen på sängen. Man byter sittställning ofta, vilket kanske är bra.Klicka för att utvidga...
Lakan var kanske skrivet med glimten i ögat, men "madrassen" är i vart fall obetydligt tjockare än ett lakan.intuition skrev:Menar du verkligen ett lakan?Jag får en bäddmadrass, som visserligen nästa är tunn som eťt lakan...Jag hade gärna sett en lite tjockare bäddmadrass plus ett lakan.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Lakan var kanske skrivet med glimten i ögat, men "madrassen" är i vart fall obetydligt tjockare än ett lakan.Klicka för att utvidga...