C
Cristoffer Cedergren
Guest
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det tog 5 år att etablera LPI-AMS hos Linköpingsborna och få fler än 1 avgång per dag!!!!
Valley skrev:Och så till frågan. Varför i helvete skulle man starta linjen ?Klicka för att utvidga...
Ja, skattebetalarna.henke12 skrev:Kan ha vart någon som hade massa pengar som brände i fickanKlicka för att utvidga...
För att Mälardalens passagerare skall välja Finnair i stället för SAS, tror att SAS har tagit en stor del av Finnairs Skandinaviska passergerare på Hong Kong, kan bli lika om SAS startar upp en linje till Seoul från exempelvis Arlanda, om jag har förstått det hela så räknar Finnair Sverige som hemmamarknad på flygningarna till Asien. Finnair skall fylla upp sina A350 och då behövs en större hemmamarknad än Finland.Valley skrev:Och så till frågan. Varför skulle man starta linjen ?Klicka för att utvidga...
Valley skrev:Får tipsa mina lokala politiker om att det kanske kan vara lämpligt att samarbete också med Västerås om europalinjen.Så kan man köra Karlstad, Västerås, Jönköping, Helsingfors, Frankfurt/London/Amsterdam. Tror jag blir en jättebra lösningNu har jag ju i tidigare liv varit med på några kommunala trafik/kommunikationsmöten. Men det skulle ändå vara väldigt roligt att få höra hur diskussionerna kring borden går när det gäller detta med nya flyglinjer.Och framförallt hur man lägger fram argument och kalkyler. Jobbar man verkligen utifrån rena affärsmässiga aspekter eller väver man in politiska villkor ?Kanske dags för ett flygplatsparti till nästa valKlicka för att utvidga...
Absolut så är det. Det var väldigt många skattebetalare som klagade på jobbskatteavdragen när de infördes och så att de inte behövde de pengarna själva. Dessa kan med förkärlek ställa sig i kön och bidra till denna kärnverksamhet.Agö skrev:Ja, skattebetalarna.Klicka för att utvidga...
Titta här för genvägen till guld: Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorRebel skrev:Och 55 min turboprop och lite tid i Finland slår 1.20 buss och 1 tim på ARN. Finns linjen kvar är man ju snart guld hos finnair.Klicka för att utvidga...
Tackat men flyger dom från västerås så är fet snart inflygetairac skrev:Titta här för genvägen till guld:Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Verkar man gjortPalazzi skrev:Får chansen att testa detta ändå då, om man inte ändrar sig från Nextjet sida. Tar en returresa den 1:a December....Åker till Helsingfors med SAS, för vill inte missa mötet.Klicka för att utvidga...
Nja, restiden anges till 1:25 h...Rebel skrev:WooohoooOch 55 min turboprop och lite tid i Finland slår 1.20 buss och 1 tim på ARN.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Ja, skattebetalarna.Klicka för att utvidga...
ulagun skrev:Har med deprimerat intresse följt denna tråd. Frågar mig ängstlgt för vilken gång i ordningen försöker kommunpolitiker leka flygplatsdirektöter med kommuninnevånarnas skattemedel och dessutom i 99 fall av 100 totalt misslyckasOm nu detta med flyg och flyglinjer är så fantastiskt intressant, byt jobb och börja arbeta inom flygbranschen om nu någon skulle anställa någon sv dem? Troligen tveksamt !Väntar Nu bara på när nästa medelstora svensk centralort ska starta upp internationell storflygplats med skattemedel utan ha lärt dig något från tidigare misslyckandenVärsta exemplet hittills är väl Västernorrland med Lycksele och Storumans kommuner. Underlag på uppskattningsvis 50.000 invånare men flygplatser i Lycksele, Gunnarn, Vilhelmina samt Hemavan.När Gunnarn lades med fick politikerna frispel och öppnade egen skattefinansierad linje med något skumt lettiskt bolag tilll Arlanda.Rent vansinne som naturligtvis floppade omgående.Blir så trött på inkompetens och storhetsvansinne.Klicka för att utvidga...