Ny meny på longhaul med SAS från 1 Maj

Trist också att Gott o blandat verkar vara borta från buffén. Fanns inte häromdagen. Fick hålla till godo med Ahlgrens bilar istället.

Den norska sommar-fikan var i alla händelser god!

Jakob Österberg skrev:Trist också att Gott o blandat verkar vara borta från buffén.Klicka för att utvidga...

Detta är ju rätt så tragiskt. Gott och Blandat och Ringi har ju varit två av huvudanledningarna till att åka SAS business och om man nu inte kan få G&B (slår G&T varje dag) i Business och dessutom kan få Ringi även på shorthaul i Go (om man hinner innan flaskorna tar slut) så är det ju lika bra att bara åka ARN-LLA i Go istället för Business longhaul. Prisskillnaden som man sparar in kan man dessutom lägga på att köpa polarrullar.

Golfkillen skrev:Problemet är väl egentligen tvådelat,dels att man tagit in viner som liknar varandra, dels att vinet inte får kosta mer än 80-100 kronor per flaska.Klicka för att utvidga...
Det kan jag också förstå.

Om SAS serverade ett Earl Grey från Lipton och ett Earl Grey från Twinings istället för att servera två olika tésorter, hade jag också klagat.

Lägger in en försiktig fråga angående meny i business till Hong Kong. Vi åker nästa helg. Är det samma meny som presenterats i tråden eller är det en ny?

Tack på förhand!

Vårmenyn var på svenskt tema, sommarens norskt och höstens meny blir på danskt tema. Jag gillar verkligen att de varierar och tydliggör den skandinaviska kopplingen. Thumps up!

olo skrev:Vårmenyn var på svenskt tema, sommarens norskt och höstens meny blir på danskt tema. Jag gillar verkligen att de varierar och tydliggör den skandinaviska kopplingen. Thumps up!Klicka för att utvidga...
På en flygning till Hong Kong från Arlanda i Augusti serverads smörrebröd med räkor kan räknas både som Dansk och Norsk kanske.

6bc6161a-5c16-4bb6-901c-737f8ea97194-jpeg.90892

Menyn på SK945 ARN-ORD

e2060e0b-e7de-4cb8-9b2d-75a053406af8-jpeg.90893

Back