K
Konto93
Guest
På Plaza är tipset att försöka få ett rum på våning 8 då det är nyrenoverade rum, har för mig att våning 3 också är det men roligare att bo högre upp enl. mig.
Bra tips, skriver upp det!Konto93 skrev:På Plaza är tipset att försöka få ett rum på våning 8 då det är nyrenoverade rum, har för mig att våning 3 också är det men roligare att bo högre upp enl. mig.Klicka för att utvidga...
Så plötsligt händer det! Efter mailande med medlemservicen under dagen bekräftar dem att jag nu nått RED Level.simon_says91 skrev:Bra tips, skriver upp det!Hoppas ha fått klivet upp mot RED vid det laget. Har i slutet av nästa vecka vid utcheckning 88 statusnätter på kontot.Klicka för att utvidga...
Grattis! Nu får vi se om det blir mer konsekventa uppgraderingar då ;-) och vad nu som mer kan ingå nuförtiden….simon_says91 skrev:Så plötsligt händer det! Efter mailande med medlemservicen under dagen bekräftar dem att jag nu nått RED Level.När jag kom tillbaka till hotellrummet har även hotellet uppmärksammat denna statushöjning, mitt under vistelsen!Visa bifogad bild 129307Klicka för att utvidga...
Erik M skrev:Lånar tråden lite...Jag bokar mina jobb-nätter med Egencia. Väljer rate som uttryckligen ska ge poäng.Men vid incheckningen får jag ofta höra att det inte räknas, det är tredje part eller så. Har varit med om det på Nordic Choice och på BW.Varför vill hotellen göra såhär?Klicka för att utvidga...
Vilket supermegabra svar! Tack!!hotellhopp skrev:Om ni inte har eget företagsavtal via företaget på hotellkedjan du bor hos som Egencia kan boka mot så bokar Egencia in er via prisalternativ de hittar via Expedias Hotel Systems. Egencia har på vissa kedjor undantag att vissa bokningar som kommer in via Expedia från dem ska vara poängkvalificerande (de ska även kunna boka Expedias valliga prisalternativ också som inte är poängkvalificerande), så hotellet behöver kontrollera noggrant i prisbeskrvningen för att de ska se informationen att den ska vara poängkvalificerande. Annars utgår säkert hotellpersonalen enbart från vad de ser vid första anblick och då står det "Source Expedia", vilket på de flesta kedjor inte är poängkvalificerande.Klicka för att utvidga...
Det brukar stå "EXPEDIA-RATE" eller "PUBLISHED RATE" på själva bokningen. Det är den senare jag alltid har som bokar via Egencia som är med avtalskod rakt in i Scandics system och jag får då samma pris som på hemsidan.hotellhopp skrev:Om ni inte har eget företagsavtal via företaget på hotellkedjan du bor hos som Egencia kan boka mot så bokar Egencia in er via prisalternativ de hittar via Expedias Hotel Systems. Egencia har på vissa kedjor undantag att vissa bokningar som kommer in via Expedia från dem ska vara poängkvalificerande (de ska även kunna boka Expedias valliga prisalternativ också som inte är poängkvalificerande), så hotellet behöver kontrollera noggrant i prisbeskrvningen för att de ska se informationen att den ska vara poängkvalificerande. Annars utgår säkert hotellpersonalen enbart från vad de ser vid första anblick och då står det "Source Expedia", vilket på de flesta kedjor inte är poängkvalificerande.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Det brukar stå "EXPEDIA-RATE" eller "PUBLISHED RATE" på själva bokningen. Det är den senare jag alltid har som bokar via Egencia som är med avtalskod rakt in i Scandics system och jag får då samma pris som på hemsidan.Klicka för att utvidga...
Erik M skrev:Lånar tråden lite...Jag bokar mina jobb-nätter med Egencia. Väljer rate som uttryckligen ska ge poäng.Men vid incheckningen får jag ofta höra att det inte räknas, det är tredje part eller så. Har varit med om det på Nordic Choice och på BW.Varför vill hotellen göra såhär?Klicka för att utvidga...
Hur har det sett ut efter detta? Märker du någon skillnad sedan du blev RED? Stor? Positiv?simon_says91 skrev:Så plötsligt händer det! Efter mailande med medlemservicen under dagen bekräftar dem att jag nu nått RED Level.När jag kom tillbaka till hotellrummet har även hotellet uppmärksammat denna statushöjning, mitt under vistelsen!Visa bifogad bild 129307Klicka för att utvidga...
Än så länge är det väl något ynka som märkts. När jag checka in på Scandic Luleå för 4 nätter så kom jag till rummet och hoppades på en stor säng istället för twinbeds. Fick besvikelsen så gick ner och fråga varpå hon uppgradera mig utan att tveka till ett superiorrum högst upp med en riktigt stor kingsize säng!jsn skrev:Hur har det sett ut efter detta? Märker du någon skillnad sedan du blev RED? Stor? Positiv?Klicka för att utvidga...
Är inte så övertygad om att det är på grund av ”hälsosammare” mat som man valt bort nötkött. Hotellen försöker hålla kunderna nöjda. Det är nog snarare svårt att hålla luncherna lönsamma om nötkött finns på menyn med dagens nötköttspriser.EgOscar skrev:Om 10-20 år kommer vi tycka att vi var galna som klagade på att en hotellkedja införde en merhälsosam meny på lunchen, precis som det är lite lustigt att vissa resenärer blev kränkta när SAS på 90talet beslutade att man ej fick röka när man flög.No smoking please | Scandinavian TravelerKlicka för att utvidga...
Jag slutade på Scandic före pandemin/innan de införde den där eländiga "vi städar inte rummen om du inte speciellt ber om det" policyn så vet inte exakt hur det är nu.simon_says91 skrev:En återkommande grej som inte bara jag men även kollegor uppmärksammat är att det ofta missas med städningen på vissa hotell. Det handlar inte bara om hur rummet ser ut vid ankomst men även när man ber om städning så har det vid flera tillfällen missat. En gång så pass att de missa två dagar i rad trotts tillsägelse.Tyvärr blev det sista lite droppen ur när det hände i Umeå så jag har skickat ett ris och ros mail till medlemservicen.Klicka för att utvidga...
Ser bra ut. Tycker dock att Scandic generellt brukar ha rätt ok frukostar i jämförelse med många andra hotellkedjor i samma prisklass.simon_says91 skrev:Nu tillbaka efter semester har jag checkat in på Hotel Norge by Scandic i Bergen. Det här hotellet är by far det bästa Scandic jag bott på än så länge. Frukostbuffén är utan dess like när man ska jämföra med de svenska hotellen i alla fall.Vid incheckning i torsdags kom jag strax efter 20:00 och fick då ett rum på 6e våningen (av 10 möjliga). Schysst rum, utsikt mot torget vilket var trevligt. Dock var detta rummet inte speciellt bra städat då det låg en större mängd långt hår i duschen på golvet som man totalt missat. Gick ner direkt och bad om att få byta rum vilket jag efter lite tid fick (Väldigt stressad trainee som var helt ny). Hotellet var dessutom helt fullbelagt sa han då det är skolstart i Norge på måndag så alla föräldrar är i stan för att flytta dit sina ungar.Rummet jag nu fick var mindre och mer klaustrofobiskt som hade en vägg utanför fönstret. Han i receptionen bad mig dock att återkomma på söndag då beläggningen skulle bli mindre.Gick så leds till receptionen strax efter 15:00 på söndag och de fixade direkt ett "Spacous Superior room" uppe på 7e våningen med utsikt mot torget igen.Uppmärksammade även att Scandics medlemsavdelning fortsätter att briljera då jag bad receptionen igår att lägga in mitt Finnair-nummer så jag kunde "dubbeldippa". Hon bakom disken säger: Det är redan fixat ser jag här.Haft problem med att tidigare hotell missar detta, eller gör fel så medlemservice sa att de skulle hålla koll på mina framtida bokningar, uppskattas!Bifogar lite bilder på frukost samt sista rummet jag flyttades till i söndags.Värt att nämna är att de kommer in och "städar" rummen varje dag här utan tillsägelse i receptionen. De byts handdukar, sängen bäddas osv. Det känns ändå helt rätt med tanke på prisbilden detta hotell ibland kan ligga på.Gluten och veganska "dessertbordet"Visa bifogad bild 132914Bageribordet, det här bordet har man undvikit mycket. Gör inget bra för midjemåttet kan jag säga....Visa bifogad bild 132915Visa bifogad bild 132919Visa bifogad bild 132917Visa bifogad bild 132918Visa bifogad bild 132916Rum nr 3 - Mycket större och rymligare än de tidigare "Classic Double" som jag hade innan.Visa bifogad bild 132920Klicka för att utvidga...
Jag tycker Scandic i Norge har bättre frukost är i Sverige. Men generellt så tycker jag Choice har bättre och mer varierande frukost än Scandic.Jönsson skrev:Ser bra ut. Tycker dock att Scandic generellt brukar ha rätt ok frukostar i jämförelse med många andra hotellkedjor i samma prisklass.Klicka för att utvidga...