rustscheff
New member
Intjäning till andra * alliance påverkas inte av LH´s dumheter. Det står var och en fritt att i stället byta till Aegean och bli star gold på nolltid...
Senator skrev:A380, jag verkar reta upp dig på något sätt. Skicka gärna ett PM om vad det är som du stör dig så mycket på. Jag är tillräcklig vuxen att jag kan ta feedback från andra, också människor som inte har något positivt att säga om mig. Tack tillMagino som bekräftar det jag skrev, dock borde jag ha lagt till detaljerna. Bokningsgarantin gäller (delvis) också för SEN, något jag har tidigare använt.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Personligen har jag ingen åsikt om dig. Känner dig inte. Påpekar dina faktafel ibland. Stör du dig på det?Du skrev att en HON alltid är garanterad plats i C. Detta tolkade jag som att du påstod att en HON kan boka ekonomiklass men ändå alltid vara garanterad en uppgradering till C. Mer korrekt hade varit att hänvisa till bokingsklass J respektive C. Jag kan inte vara den enda som slentrianmässigt använder Y/C/F för ekonomiklass/businessklass/första klass. Låt oss diskutera våra kommunikationsbrister i F någon gång framöver.Klicka för att utvidga...
Rustscheff skrev:Och bokar man en biljett till USA via USA eller Canadaresebyrå har man ju automatiskt blivit placerad i F om man betalt C/D.Klicka för att utvidga...
Rustscheff skrev:SEN: när det gäller upgrades på SWISS bör man lägga märke till att de enbart hänvisar till mileage upgrades och inte nämner e-vouchers.Vad är det för vits med extra e-vouchers om det kostar mer att få dem med C-biljetter än att betala mellanskillnaden mellan Z och A? Prisskillnaden mellan C/D och A är ju inte alltid särskilt stor...Och bokar man en biljett till USA via USA eller Canadaresebyrå har man ju automatiskt blivit placerad i F om man betalt C/D.Dessutom har man ju infört att e-vouchersarna bara har en giltighetstid på 2 år som en tidigare "enhancement".Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Jag tolkar detta som att UPGR vouchers fortfarande är ok.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:One-way award på alla Miles&More partner flygbolag för hälften av miles för returresan låter bra.Min hjärtefråga är, om de kommer att tillåta stopover vid bokning av One-way award.Annan fråga är, om de komemer att tillåta kombination av Star Alliance flygbolag och icke Star Alliance flygbolag i en och samma bokning.Det vore trevligt om man kunde boka t ex Stockholm-(SN)-Bryssel-(9W)-Delhi-(9W)-Bangkok som en bonusresa med normal prissättning.SN: Brussels Airlines9W: Jet AirwaysKlicka för att utvidga...
Rustscheff skrev:P Class på SWISS har som anges samma villkor som LH efter 1 septKlicka för att utvidga...