Senaste nytt

Nyhet! SAS Nivåpoäng på hotell!

Kommer att trassla mig upp på Guldnivån hos Hotels, bl a tack vare bokningar åt andra. Vet i 17 vilka förmåner jag har haft på Silvernivån och rabatterna som visas ibland på +30% ger jag inte mycket för när priset är liknade på hotellens hemsidor. Men när jag jämförde lite mellan Hotels och om man tittade via SAS så verkade rabatten ligga på runt 10%. Men min fråga, någon som har erfarenhet av Guld på Hotels och märkt av eventuella fördelar. Rabatt på spa är ganska ointressant.
hade guld ett tag, det enda jag märkte var kanske lite bättre support, annars tycker jag det var rätt likt silver som jag har nu. Någon upgrade har jag inte fått, till exempel. Bodde faktiskt på ett hotell med 5 andra par i våras när jag var guld. Fick ett rätt dåligt rum, sedan ett annat par som checkade in senare, utan någon nivå, bara frågade vid incheckning och fick ett mycket större rum med balkong. Det fanns inte riktig i min värld att be om en upgrade bara för att jag var hotels.com guld, till skillnad från status hos Strawberry eller Radisson, eftersom hotellet ingår inte i en kedja. Det står ju för fan inte ens hotels.com i en bokning, det står Expedia.

Däremot har jag frågat om välkomstgåva, typ flaska vin, både som silver och guld, och alltid fått det utan problem eller fråga.
Samma som mrestes, endast välkomstgåva på enstaka hotell, annars är rabatten ren skitsnack, ibland var det t.o.m. bättre pris utan att ha loggat in...

• Gilla
Reactions: hco
Så detta nu när jag letade hotell:

Januari erbjudande: Endast under begränsad tid!​

EuroBonus-medlemmar tjänar DUBBLA bonus- och nivåpoäng på alla hotellvistelser. Det innebär 60 bonuspoäng och 30 nivåpoäng per 100 SEK! Boka senast 19 januari 2026 och genomför resan till och med 31 augusti 2026. Villkor gäller.

EuroBonus-medlemmar tjänar DUBBLA bonus- och nivåpoäng på alla hotellvistelser. Det innebär 60 bonuspoäng och 30 nivåpoäng per 100 SEK! Boka senast 19 januari 2026 och genomför resan till och med 31 augusti 2026. Villkor gäller.
Ooh, blir nog bokningsbonanza i helgen.

Var hittar du detta ? På SAS ?

Var hittar du detta ? På SAS ?
Konstigt nog står det inte på förstasidan https://www.hotelsbysas.com/
Men gör du en sökning dykter det upp ovan sökningarna.

SAS Hotels.jpg

Trevligt med BC forum igen, trodde det var borta!

Bra med alternativ, bott en del nu med vintersemester genom Hotels. Jag bokar dock ingenting genom SAS portal, vill fortsatt ha min status med Hotels och gillar 1:10 bonusen samt cashback. Det saknas i SAS portalen. Jag klarar det sista till EBD denna period med MR i C till Trumpland genom rean nu. 50eb/100 sek med SAS MC samt 2x kampanj och 15k/10 flyg, verkligen otroligt bra triple dip! :)

Last edited:
Trevligt med BC forum igen, trodde det var borta!

Bra med alternativ, bott en del nu med vintersemester genom Hotels. Jag bokar dock ingenting genom SAS portal, vill fortsatt ha min status med Hotels och gillar 1:10 bonusen samt cashback. Det saknas i SAS portalen. Jag klarar det sista till EBD denna period med MR i C till Trumpland genom rean nu. 50eb/100 sek med SAS MC samt 2x kampanj och 15k/10 flyg, verkligen otroligt bra triple dip! :)
När du pratar om casback för hotel.com är det genom refunder ? Kan man få den cashbacken om man väljer att betala på hotellet ? Betalar man i förväg funkar det men den andra prövade jag en gång med negativt resultat.

Jag använder flera cashback sidor. Inte Refunder i regel numera då jag vill betala i utländsk valuta på nätet med Plat/Points+

Det går vanligen bra, både med direktbetalning och på plats. Det tar dock ofta lång tid få cashback men oavsett fint med 4-12% extra tillbaka.

Jag använder flera cashback sidor. Inte Refunder i regel numera då jag vill betala i utländsk valuta på nätet med Plat/Points+

Det går vanligen bra, både med direktbetalning och på plats. Det tar dock ofta lång tid få cashback men oavsett fint med 4-12% extra tillbaka.
Tck Kan du ge exempel på andra sidor som du tycker fungerar bra.

Yoroi -crypto cashback, kräver wallet.
Trumf - kräver norskt id/bankkonto/tel.nr

Mina favoriter just nu. Cryptovinter nu så får relativt mycket med cashback bara spara tills nästa halving. Just Hotels körde jag med norska denna semester, visar sig om det kommer in någon cashback hahaha

Med svensk cashbacksida väljer jag alltid Refunder/betala på plats om möjligt.

Last edited:
Toppen