christiansson
New member
Har du någon källa på det?Jonas C skrev:Prioritet i kön för EBG/EBD är borta sedan snart ett år tillbaka.Klicka för att utvidga...
Har du någon källa på det?Jonas C skrev:Prioritet i kön för EBG/EBD är borta sedan snart ett år tillbaka.Klicka för att utvidga...
Jag undrar om ens det stämmer längre? När jag ringt utanför de ordinarie öppettiderna har jag aldrig kommit fram. Tidigare som EBG och senaste gångerna som EBD. Någon som vet vilka tider som gäller för EBD?J-R skrev:”EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettiderVid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.”Från SAS hemsida. Är det detta som är skillnaden för guld och diamant vs övriga, d v s öppettiderna??Klicka för att utvidga...
Uppdatering i ärendet. Idag ringer jag in 30 sekunder innan klockan slår 09:00 och jag kommer in DIREKT!simon_says91 skrev:3 samtal igår! Blev ruskigt frustrerad när jag hittade platser som öppnat sig för en mer direkt väg till Dubai nu på söndag!Första 47 min (bröts när det kopplades fram) svensk agentAndra 9 min (hjälpte mig så gott hon kunde men fick inte ställa ut min ombokning, bad mig ringa svenska supporten) engelsk agent!Tredje 1h20min min (Såg problemet jag hade, ombokning med knappt 36h kvar till avgång, sa ändå att han inte kunde hjälpa mig) svensk agent!Är EBD och tycker detta är f*n under all kritik. De följer ju knappt sina egna ombokningsregler när de 90% av agenterna måste skicka biljetten till Eurobonus supporten som bara jobbar vardagar. Den engelska agenten var väldigt hjälpsam men kunde inte ens räkna ut skatterna…..Nu har jag en biljett med dubbla utresor på där den tidigare utresan är utställd och den andra på hold! Hoppas verkligen de kan lösa mitt problem idag när de öppnar, har snart bara 24h kvar till avgångKlicka för att utvidga...
Det var definitivt bättre för 30 år sedan!Johannes Winberg skrev:Det var inte sämre förr..Klicka för att utvidga...
Hur gick det?simon_says91 skrev:Uppdatering i ärendet. Idag ringer jag in 30 sekunder innan klockan slår 09:00 och jag kommer in DIREKT!Säger att jag har mindre än 24h kvar och vill ha biljetten utställd, inte bara för att jag vill veta hur mitt resande skall se ut men också för jag behöver boka en extra hotellnatt osv. Blev även ombedd av agenten igår att ringa tillbaka idag när deras "mentorer" ska finnas på plats!Agentenber mig vänta och sätter mig på hold i max 1 min innan han kommer tillbaka och säger:- Den står på kö och kommer ställas ut under dagen.Jag:- Men jag har inte ens fått veta skatter, lagt in betalkort eller något....Agenten:- Okey, ja jag skall se här (med en osäker röst)Blir satt på hold igen, och det är 20 minuter sedan, 20 MINUTER på hold!!!!Efter 20 min säger han:- Ja men vi kan ta och lägga in kortet i alla fall och så skall biljetten ställas ut under dagen.Jag:- Så kommer detta ske innan klockan 12? Eller 16? För jag skall åka imorgon bitti!Agenten:- Det sker under dagen, den är inskickad för biljettering.
Nu kommer väntan, vi får se helt enkelt men om inget hänt vid 14:00 idag kommer jag ringa igen! Har SAS dragit ner på träningen så mycket att agenterna inte blir upplärda ordentligt? Menar de måste ju finnas någon på plats som kan assistera om några frågor dyker uppKlicka för att utvidga...
Då du kanske missade min fråga tidigare försöker jag igen, hade du någon källa på det?Jonas C skrev:Prioritet i kön för EBG/EBD är borta sedan snart ett år tillbaka.Klicka för att utvidga...
Jag frågade för några månader sedan och då sa personen på kundtjänst nej det är fortfarande så att du har kortast väntetid, är EBDChristiansson skrev:Då du kanske missade min fråga tidigare försöker jag igen, hade du någon källa på det?Klicka för att utvidga...
Det är min erfarenhet också, så därför undrade jag lite över kommentaren från @Jonas C. Det lät som om han visste något, men det kanske bara var påhitt. Igen.011430121 skrev:Jag frågade för några månader sedan och då sa personen på kundtjänst nej det är fortfarande så att du har kortast väntetid, är EBDJag upplever att de förut sa att du är placerad i kö och det är 2 personer före i kön, upplever att man får vänta 15 till 30 minuter nu.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Uppdatering i ärendet. Idag ringer jag in 30 sekunder innan klockan slår 09:00 och jag kommer in DIREKT!Säger att jag har mindre än 24h kvar och vill ha biljetten utställd, inte bara för att jag vill veta hur mitt resande skall se ut men också för jag behöver boka en extra hotellnatt osv. Blev även ombedd av agenten igår att ringa tillbaka idag när deras "mentorer" ska finnas på plats!Agentenber mig vänta och sätter mig på hold i max 1 min innan han kommer tillbaka och säger:- Den står på kö och kommer ställas ut under dagen.Jag:- Men jag har inte ens fått veta skatter, lagt in betalkort eller något....Agenten:- Okey, ja jag skall se här (med en osäker röst)Blir satt på hold igen, och det är 20 minuter sedan, 20 MINUTER på hold!!!!Efter 20 min säger han:- Ja men vi kan ta och lägga in kortet i alla fall och så skall biljetten ställas ut under dagen.Jag:- Så kommer detta ske innan klockan 12? Eller 16? För jag skall åka imorgon bitti!Agenten:- Det sker under dagen, den är inskickad för biljettering.
Nu kommer väntan, vi får se helt enkelt men om inget hänt vid 14:00 idag kommer jag ringa igen! Har SAS dragit ner på träningen så mycket att agenterna inte blir upplärda ordentligt? Menar de måste ju finnas någon på plats som kan assistera om några frågor dyker uppKlicka för att utvidga...
pswe skrev:Hur gick det?Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Efter ett samtal till en kontakt på SAS som kollade in bokningen och berätta: Men varför väntar de på att trycka igenom denna? Det är ETT knapptryck!Så ringde jag kundtjänst igen och sa till att nu vill jag ha ut E-ticket, då var klockan 15:00. Agenten sa att han skall ringa backoffice och be dom eskalera detta. Är på hold i ca 3 min så kommer han tillbaka och säger att de har mycket men skall kolla på detta inom 1h.50 min senare kommer e-ticket ner i inkorgen på mailet. Hade jag inte varit produktiv och bett dem lägga in kortet och godkände kostnader, vad hade hänt då? Skulle jag vänta på någon som skulle ring upp mig då och sedan trycka genom den?Min kontakt jag har sa: Ja du är inte den första som är missnöjd med kundtjänsten just nu.Det här var inte speciellt serviceinriktat att man måste ringa en kundtjänst och hetsa för att få ut en e-ticket. Alltså jag hade köpt att jag fått vänta 24-48h om resan var om 6 månader men inte när det är 36h kvar till avgång när jag gör ändringen på fredagen.Det blev hur som helst en klassisk "walk of shame" i Full LH F pyjamas från Swiss biz till aft galley längst bak i economy för en GT. Gör crew lika förvirrade varje gångTur man flyger Finnair hem på betald biljett sen!Visa bifogad bild 124179Klicka för att utvidga...
Du tittar på din bokning, den har du tagit fram med ditt bokningsnummer (PNR).Hotelier skrev:På samma tema som@simon_says91:Ringde kundtjänst i torsdags för att boka om hemresa från Jakarta. Istället för att flyga CGK-IST-FRA fanns det numera CGK-IST-DUS-ARN, vilket de också kunde se i systemet. Men det var "sent", så agenten sa att hon antecknade allting och att jag skulle ringa tillbaka på fredagen, så skulle det lösa sig då.Ringer på fredagen, de ser anteckningen och efter att ha varit parkerad i fem minuter säger agenten att han ska lösa det, men måste räkna ut ny kostnad och att jag kommer få mail och bli uppringd. Märkligt tänker jag, aldrig varit så förut. Ingen ringde eller mailade såklart.Nu märker jag att jag fått mina nya legs inlagda, men mitt tidigare leg IST-FRA ligger fortfarande kvar. Jag har alltså två avgångar från Istanbul på samma biljett, samma dag. Vad fan händer på kundtjänst?Klicka för att utvidga...