Oneworld vs Star Alliance lounger på SIN

got-xxx

New member
Planerar en resa till Singapore och står inför ett val mellan Singapore Airlines och Cathay Pacific. Det är relativt korta flygningar till/från Singapore som gäller, men jag planerar att spendera några timmar på flygplatsen för loungebesök. Har både *G och Oneworld Sapphire, så jag undrar vilket alternativ som ger mig tillgång till de bästa loungerna.

GOT-XXX skrev:Planerar en resa till Singapore och står inför ett val mellan Singapore Airlines och Cathay Pacific. Det är relativt korta flygningar till/från Singapore som gäller, men jag planerar att spendera några timmar på flygplatsen för loungebesök. Har både *G och Oneworld Sapphire, så jag undrar vilket alternativ som ger mig tillgång till de bästa loungerna.Klicka för att utvidga...
Som Sapphire och *A G skulle jag nog välja Singapore Airlines, särskilt i business.

Cathay använder sig av Terminal 4 på Changi och har en egen lounge där som är mycket bra. Man kan ta sig till Terminal 1 för loungerna från Qantas och British Airways men de loungerna har begränsade öppettider.

Back