Förstår inte helt resonemanget i den artikeln: Vi ska rädda Stordalen/Choice för att rädda hotellen/restaurangerna som arbetsplatser. Problemet nu är dock att det knappt finns någon efterfrågan på hotell/restauranger i Norden så även om staten pumpar in pengar i hotellen så kommer det inte komma gäster.Ricci skrev:Hvorfor skal staten redde Petter Stordalen?Klicka för att utvidga...
Miljardär är ju alltid en definitionsfråga. Hur många av dom miljonerna utgjordes/utgörs av aktier i NC... Knappast så att han hade en miljard+ på ett vanligt bankkonto.M.K skrev:Alla bäckar små hjälper ändå. -250Mkr i förlust bara i april för NC skrivs det. Han är dock miljardär så klarar sig kanske en stund till utan mer extern hjälp?Klicka för att utvidga...
Det var ju innan han köpte flygbolag! Då borde han vara nere på miljoner nu!M.K skrev:En snabb googling bekräftar direkt att han har till mer än gröten.Petter Stordalen: "Jag har två miljarder i cash"Klicka för att utvidga...
M.K skrev:En snabb googling bekräftar direkt att han har till mer än gröten.Petter Stordalen: "Jag har två miljarder i cash"Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det var ju innan han köpte flygbolag! Då borde han vara nere på miljoner nu!Klicka för att utvidga...
100 % belåning på vingköpet, bara aktierna i pant till kreditgivaren läste jag i en artikel som jag inte kan hitta nu. Man får bra villkor när man är big shot.M.K skrev:Och du tror att han inte belånade det köpet?Oavsett hur mycket han nu har i madrassen gör hög belåning i många projekt och ett negativt cashflow att detta inte håller i ett utdraget scenario utan extern finansiering. Det blir spännande att följa fortsättningen.Klicka för att utvidga...
Undrar vilka han bjuder till sitt bord / middag.....011430121 skrev:God Kväll på SVT1 idag kl 18:45 har Petter Stordalen som gäst.Klicka för att utvidga...