Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

SK574 CDG-ARN 29 december avgång kl 12.25
Åkte med @fcx var bokade på flyget som hade avgång kl 11.00

Visa bifogad bild 171227Visa bifogad bild 171228

Förrätten hade de kunnat glömma, varmrätten nästan identisk med samma rätt SAS har på långlinjerna, mycket god och en rejäl portion som jag blev mätt på

Vi var 11 personer i business, var av fyra personen var av asiatiskt ursprung de hade förbeställt någon annan mat, en pappa med två tonårsgrabbar som var bortskämda de skickade direkt tillbaka huvudrätten, och bad om pizza liksom pappan, när pizzan kom ville han byta till hamburgare som personalen gick med på, när grabbarna hade ätit upp pizzan ville de ha varma mackor, men de fick snabbt svar att de var slut i vagnen med de rätter som går att beställa!

Eftersom vi hade bokat om flyget så var 1D upptaget av pappan, den chocken du @Kris det har jag inte hämtat mig från ännu, med den pappan hade nog grabbarna skona på väggen, från 3C hade jag överblick som sådana tilltag.
Kabinchefen och hennes kolega som arbetade i business gjorde ett fantastiskt trevligt och bra jobb, de gick runt straks före landningen och tackade alla i C för att de hade valt att flyga med SAS och önskade alla ett Gott Nytt År flygningen utfördes av SAS Connect
Jag fick samma servering samma dag på lunch-flygning AMS-ARN. Gott med varm mat, fin service och champagne.

20251229_120937.jpg

Flög ARN-HEL i business (BRA-crew i ATR). Finns ingen bild för det fanns inget porslin. Erbjöds en snacks-skål med nötter, choklad, eller en liten veggomacka. Sedan kom vagnen ut. Tortftigt så in i helvete - varför kallas detta SAS Business?

En annan pax i business beställde en vin (liten flaska) och bad sedan om en till. Han fick ett väldigt bestämt nej från flygvärdinnan som sa att enbart 1 enhet ingick. Mycket märkligt tänkte jag - hon återkom sedan 10 min innan landning och sa att hon fått veta att 1 enhet enbart gäller inrikes och undrade om han nu ville ha en flaska till.

En annan pax i business beställde en vin (liten flaska) och bad sedan om en till. Han fick ett väldigt bestämt nej från flygvärdinnan som sa att enbart 1 enhet ingick. Mycket märkligt tänkte jag - hon återkom sedan 10 min innan landning och sa att hon fått veta att 1 enhet enbart gäller inrikes och undrade om han nu ville ha en flaska till.
Det händer lite då och då att de blandar ihop inrikes med övriga flighter. Inrikes är det mycket riktigt 1 alkoholhaltig dryck som gäller.

Det kan ju även slå åt andra hållet att de glömmer att de flyger inrikes och serverar mer än de ska.

Flög ARN-HEL i business (BRA-crew i ATR). Finns ingen bild för det fanns inget porslin. Erbjöds en snacks-skål med nötter, choklad, eller en liten veggomacka. Sedan kom vagnen ut. Tortftigt så in i helvete - varför kallas detta SAS Business?
Inte för att det förbättrar något, men Finnair flyger också den rutten med en extremt torftig business class.

Businessclassfrukost på Cph-Svg idag , beställde en Ramlösa och fick glas till den

Attachments

• Screenshot_20260107_191429_Gallery.jpg
    Screenshot_20260107_191429_Gallery.jpg
    791,9 KB · Visningar: 25
  • Screenshot_20260107_191436_Gallery.jpg
    Screenshot_20260107_191436_Gallery.jpg
    945,5 KB · Visningar: 26
Toppen